کد خبر: 339026
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
بازدید 67
تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به استان مرکزی رسید

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۳تا ۵ اردیبهشت ماه میهمان کودکان شهرهای اراک و ساوه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی، احسان منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از اجرای تئاتر عروسکی در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار در شهرهای اراک وساوه گفت: این تماشاخانه در راستای اجرای برنامه های شاد و اثربخش در سکونت گاههای غیر رسمی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی با ایجاد نشاط اجتماعی و اجرای عدالت فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار شهر اراک و ساوه به دور از امکانات فرهنگی به اجرای نمایش پرداخت. 

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به استان مرکزی رسید

منصوری افزود: تماشاخانه  سیار کانون به مدت سه روز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می کند اولین سفر خود را در  شهر اراک با سه اجرا آغاز کرد. این تماشاخانه بعد از اجرا تئاتر عروسکی به شهر ساوه سفر کرد و سه اجرای دیگر را برای عموم به نمایش می گذارد.

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به استان مرکزی رسید

وی تشریح کرد: نمایش شاد و موزیکال ، نمایش فیلم و تئاتر و مسابقه حضوری برای کودکان را در تماشاخانه سیار اجرا کردند. تماشاخانه سیار در مناطق کم‌برخوردار این دو شهر بزرگ استان  حضور یافت و برنامه‌های نمایش و دیگر برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی از سوی آن اجرا می کند.تماشاخانه سیار کانون تا پنجم دیماه در استان خواهد بود. این تماشاخانه ضمن اجرای تئاتر کودک و نوجوان، قصه‌گویی و بازی و سرگرمی با استفاده از امکانات نوین صدا و تصویر و تلویزیون شهری، امکان نمایش فیلم و انیمیشن برای کودکان و نوجوانان را فراهم ساخت.

برنامه‌های تماشاخانه سیار در شهر اراک با سه اجرا در منطقه "شهرک امام علی" ،  منطقه "باغ خلج مستوفی" و منطقه "رودکی" اجرا کرد و راهی شهر ساوه شد و سه اجرای دیگر خود را در مناطق این شهر به اجرا خواهد گذاشت .

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به استان مرکزی رسید

گفتنی است تریلی تئاتر سیار یا تماشاخانه سیار کانون  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان حمید گلی، علی فروتن، ناصرآویژه و محمد مسلمی افتتاح شد و تا کنون با اجرای نمایش های مختلف در سراسر کشور توانسته است کودکان و نوجوانان بسیاری را در مناطق محروم با نمایش آشنا کند.

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به استان مرکزی رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =