کد خبر: 339113
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
نشست مدیرعامل کانون با مربیان مراکز کرمان برگزار شد

مدیرعامل و اعضای شورای معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مربیان و کارکنان کانون استان کرمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، گردهم‌آیی مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با حامد علامتی مدیرعامل و شورای معاونان کانون روز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن باران اداره‌کل کانون استان برگزار شد.

بر اساس این خبر، حامد علامتی بعد از شنیدن صحبت‌ها و دغدغه‌های مربیان و کارکنان کانون کرمان اظهار داشت: طبق قانون، رتبه‌بندی فرهنگیان شامل همکاران کانون نمی‌شود اما همکاران انتقالی به آموزش و پرورش اگر در مدرسه مشغول به کار شوند، با استفاده از منابع دستگاه مقصد، مشمول رتبه‌بندی خواهند شد.

گردهم‌آیی مدیرعامل کانون با مربیان مراکز کرمان برگزار شد

وی با اشاره به اینکه کانون در سال‌های گذشته از نگاه تربیتی دور شده و باید برگردد، درباره سوال امکان تمام‌وقت شدن مربیان پاره‌وقت افزود: اگر مربی دغدغه کار کودک را داشته باشد، قلبش برای او بتپد و دارای هنر و دانش کافی باشد، با گزینش مدیرکل استان و ستاد تمام‌وقت خواهد شد.

علامتی با یادآوری اینکه اعمال مدرک دوم در حال حاضر امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: در صورتی‌که تعطیلی روزهای پنج‌شنبه اعمال شود، از آنجاکه وظیفه کانون انجام فعالیت در اوقات فراغت بچه‌هاست، مراکز فرهنگی هنری کانون باید فعالیت داشته باشند و خدمات فرهنگی ارایه دهند.

وی در پایان افزود: ارزیابی دو روز گذشته شورای معاونان کانون نشان می‌دهد در استان کرمان همکاران بسیار خوبی داریم و حضور اکبر خدادادی( مدیرکل کانون استان) روزنه امید بوده و باید همه همکاران به او کمک کنند و گروه‌های مردمی را به مراکز بیاورند و با همه ظرفیت کار کنند.

گردهم‌آیی مدیرعامل کانون با مربیان مراکز کرمان برگزار شد

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون نیز گفت: سامانه جامع کتابداری از بهمن با رفع نواقص شروع به کار کرده و تا پایان اردیبهشت بخش عظیمی از آن راه‌اندازی خواهد شد و به‌مرور در یکی دو فاز تقویت می‌شود.

امین کمالوندی همچنین خبرهایی شامل بسته خرسندساز برای همکاران، تعیین بحث اضافه‌کار تا پایان اردیبهشت و در اختیار گرفتن بودجه تجهیز و تعمیر مراکز از سازمان نوسازی مدارس را اعلام کرد.

همچنین معاون تولید کانون از حضور تماشاخانه سیار از ابتدای هفته آینده در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: با توجه به حضور مؤثر بین‌المللی، مدیران جوان و با انگیزه، حال امروز کانون خوب است. از افتخارهای من حضور در شهرهای شما و بازدید از ۹ مرکز فرهنگی‌هنری بوده است. برخی مراکز ما از لحاظ ساختمان مناسب نیستند اما تلاش می‌کنیم فضای ظاهری به فضای فرهنگی هنری تبدیل شود.

گردهم‌آیی مدیرعامل کانون با مربیان مراکز کرمان برگزار شد

محمدرضا کریمی‌صارمی افزود: سال گذشته از ۵۳ ناشر کودک و نوجوان دعوت و از آن‌ها کتاب خریداری شده است. امسال با هزار عنوان کتاب وارد نمایشگاه کتاب خواهیم شد.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون هم در این نشست بیان کرد: خداوند در دست بسته چیزی قرار نمی‌دهد و این گشاده‌دستی را آقای علامتی دارند و برای بهبود وضعیت به‌ویژه معیشت کارکنان تلاش می‌کنند. به‌مرور خبرهای خوش تحقق یافته و منتشر خواهد شد.

روح‌الله عباسی‌نژاد افزود: با رصد دو روز گذشته حضور مدیرکل جدید کانون کرمان را به فال نیک می‌گیریم اما این نیازمند همسو بودن نیروها با انسجام و اتحاد درونی است. این استان سرمایه قوی انسانی دارد.

گردهم‌آیی مدیرعامل کانون با مربیان مراکز کرمان برگزار شد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری نیز در این گردهم‌آیی گفت: کرمانی‌ها را خونگرم، فعال و مهمان‌نواز دیدم. تک‌تک مربیان باید نسبت به درآمد استان منتفع شوند. اما سوال این است که ما باید چه کار فرهنگی انجام بدهیم؟ سرانه تربیتی کانون به‌ازای هر عضو سالانه ۷میلیون تومان است اما باید سطح بهره‌وری فرهنگی تأثیرگذاری و اثربخشی را بالا ببریم.

فرهاد فلاح خاطرنشان کرد: رویکردها را نسبت به مراجعه با مخاطب باید عوض کنیم. در حال حاضر مخاطب به ما مراجعه نخواهد کرد و باید با تغییر نوع نگاه جدید و تکمیل آن، خودمان را به مخاطب برسانیم.

وی در ادامه با تأکید نگاه مدیرعامل کانون برای تولی‌گری به جای تصدی‌گری، افزود: باید بپذیرید که تک‌تک شما مسئول کودک و نوجوان شهر خودتان هستید و فعالیت‌ها را براساس آن تنظیم کنید. مسئول اوقات فراغت بچه‌های شهر هستید و باید با مدیریت، همه سازمان‌ها را برای این برنامه‌ریزی بسیج کنید. شورای فرهنگی را باید در این سبک برنامه‌ریزی کنید.

گردهم‌آیی مدیرعامل کانون با مربیان مراکز کرمان برگزار شد

فلاح تصریح کرد: باید سند ۵ ساله فعالیت و چشم‌انداز مراکز را تنظیم و دیگر سازمان‌ها را توجیه کنید. مرکز باید محل تجمیع و رهبری همه فعالان حوزه کودک و نوجوان در شهرتان باشد. مربی باید مذاق ناصحیح و خراب کودک را اصلاح کند. نقش تربیتی به عهده مربی است.

یادآوری می‌شود در ابتدای این نشست مربیان و مربیان مسئول مراکز فرهنگی‌هنری به عنوان نماینده دیگر همکاران استان کرمان درباره مسایل مختلف شغلی و معیشتی، دغدغه‌های خود را عنوان کردند.

در پایان این مراسم مدیرعامل کانون پرورش فکری از مهین شهمرادزاده کارشناس مسئول آفرینش‌های هنری کانون استان به خاطر روایت عاشقانه‌ای که از کربلا داشتند، با هدیه معنوی باارزشی قدردانی کرد.

گردهم‌آیی مدیرعامل کانون با مربیان مراکز کرمان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =