اجرای شاداب سازی و فضاسازی مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان

کارشناس آفرینش های هنری کانون هرمزگان از طرح شاداب سازی و فضاسازی مراکز فرهنگی هنری استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان،نوشین فرهادی کارشناس آفرینش های هنری کانون استان گفت: فضای بصری مراکز فرهنگی هنری استان درسال۱۴۰۳ متناسب با نیاز مخاطبان و مربیان شاداب سازی می گردد. این نیاز برحسب حضور مربیان در مراکز فرهنگی هنری جهت برگزاری فعالیت های فرهنگی،هنری ، ادبی، علمی و اسلامی  نیاز به فضای شاداب در فضای کتابخانه های ی تخصصی کودک و نوجوان کانون پرورش فکری دارند تا به رشد خلاقیت و پرورش استعدادها و مسائل فرهنگی تربیتی کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ ارائه خدمات نموده و با هدف ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعداده هایشان براساس ارزش‌ها و تعلیم و تربیت اسلامی باشد.
وی تصریح کرد: توجه نکردن به فضای ظاهری این محیط امن و خلاق که در نگاه اول با ورود کودکان و نوجوانان و یا خانواده و دیگر اقشار جامعه،در معرض دید می باشد. نمی توان گفت شرایط را برای رشد و پرورش و با هدف ذکر شده مهیا ساخته ایم. بی‌اهمیت شمردن نیازهای کتابخانه کودکان و نوجوانان باعث دوری آنان در زمان حساس زندگی‌شان از این مکان مهم فرهنگی خواهد شد. بر این اساس مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید همواره تلاش کند تا برای رسیدن به اهداف خود تمام نیازهای کودکان و نوجوانان را شناسایی و در چهارچوب وظایف تعریف شده عملی کند.
 کارشناس هنری کانون هرمزگان ضمن تاکید بر حضور و تاثیر رنگ ها در فضای کتابخانه بیان کرد: فضاسازی مراکز معمولا با عناصر وابسته و مرتبط استان از قبیل فرم، رنگ، بافت، نور و ... که در قالب طرح‌های دیواری، معرفی‌های دیواری ،پیام‌های تربیتی و.. سعی در بهینه‌سازی فضاها و دستیابی به کارایی و کارکرد مناسب دارد.
نوشین فرهادی کارشناس هنری استان از اتمام زیباسازی و شاداب سازی مرکز فرهنگی هنری شهرستان میناب،مراکز فرهنگی هنری پارک لاله و گلشهر بندرعباس و حاجی آباد خبرداد و افزود: طرح شاداب سازی از بهمن ماه سال۱۴۰۲ آغاز گردید و بتدریج تمام مراکز ثابت استان از این طرح بهره مند خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =