کد خبر: 339183
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
بازدید 31
کانون همدان در انجام کار فرهنگی سرآمد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: کانون یکی از بازوان قوی شورای مبارزه با مواد مخدر است و با اقدامات آموزشی و فرهنگی که در مراکز خود در ارتباط با اعضا و خانواده‌های آنها انجام می‌دهد سرآمدترین دستگاه فرهنگی در میان دستگاه‌های فرهنگی دیگر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، جلسه هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر با حضور دبیر و معاون این ستاد با مدیرکل کانون و کارشناسان در این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان ضمن تشکر از زحمات و برنامه‌های کانون در سطح استان اظهار کرد: برنامه‌ها و اخبار کانون را رصد می‌کنیم و در مدت مدیریت خانم ابراهیمی شاهد پیشرفت و گستردگی برنامه‌ها در سطح استان با کیفیت بالا بوده‌ایم.

حمزه عبدکوند با بیان اینکه رئیس این شورا در استان، استاندار است و 25 اداره و نهاد عضو این شورا هستند، ادامه داد: کانون پرورش فکری یکی از آن اداره‌های عضو این شورا است و هدف از حضور 25 اداره و نهاد چون ارشاد، سازمان تبلیغات، روسای دانشگاه‌ها و... در این شورا این است که همه ما در کنار هم به یک فهم و گفتمان مشترک برسیم و اقدامات درستی را در سطح جامعه انجام بدهیم.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند: «نجات یک معتاد نجات یک جامعه است»، تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر دو بخش دارد یک بخش اعتیاد است که باید کار فرهنگی و پیشگیری صورت بگیرد و یک بخش مبارزه با قاچاقچی که به فرموده رهبر انقلاب از الویت‌ترین کارهای کشور است و باید کمر آن شکسته شود.

دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: هزار و 700 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پاکستان داریم که راه ورود مواد مخدر بوده و شهدا و جانبازان بسیاری در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در طول این سال‌ها تقدیم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه آموزش در دوران کودکی و نوجوانی بسیار مهم و با اثرگذاری بالا است، خاطرنشان کرد: آموزش در این دوران در لوح جان و ذهن کودک و نوجوان نقش بسته و کانون با فعالیت‌های فرهنگی، هنری خود در این راه می‌تواند کمک‌دهنده خوبی برای ما باشد.

کانون همدان در انجام کار فرهنگی سرآمد است

عبدکوند به تفاهمنامه بین کانون و ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: هزینه کردن برای کار فرهنگی و آموزشی در این راه سرمایه‌گذاری است و مدیران باید به صورت درون سازمانی برای همکاران خود و برون سازمانی در تعامل با دستگاه‌های دیگر این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: کانون یکی از بازوان قوی شورای مبارزه با مواد مخدر است و با اقدامات آموزشی و فرهنگی که در مراکز خود در ارتباط با اعضا و خانواده‌های آنها انجام می‌دهد سرآمدترین دستگاه فرهنگی در میان دستگاه‌های فرهنگی است.

دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان به تشکیل هزار و 800 کانون یاریگر در مدارس استان اشاره و بیان کرد: انتظار تشکیل این کانون را در مراکز فرهنگی- هنری کانون داریم و می‌خواهیم همکاری لازم صورت بگیرد.

در ادامه مدیر کل کانون ضمن خوشآمدگویی اظهار کرد: ایده تشکیل کانون یاریگران زندگی 4 سال پیش به تهران داده شد و به عنوان ایده برتر شناخته شد و از آن سال تا کنون کارگاه‌های متعددی در مراکز ما برای خانواده‌ها و اعضا برگزار شده است.

کانون همدان در انجام کار فرهنگی سرآمد است

معصومه ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: برخلاف آموزش و پرورش اوج کار کانون در تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان است و مربیان کانون با همکاران شما در ستاد ارتباط و همکاری خوبی برای تشکیل کارگاه‌ها داشته و خواهند داشت و در سال گذشته 16 کارگاه برگزار شده است.

وی با اشاره به ظرفیت کانون‌یاران تصریح کرد: در سال جاری کانون با رویکرد نوجوان‌محوری از میان دانش‌آموزان فعال که عضو کانون هستند، گروه کانون یاران را تشکیل داده و برای آنها تا پایان سال اردوی راهیان پیشرفت را در راستای تقویت هویت ملی و امیدآفرینی طراحی و برنامه‌ریزی کرده است که برای بهتر برگزار شدن این اردوها و همایش‌ها ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌تواند یاریگر کانون باشد.

مدیرکل کانون به ظرفیت خوب تماشاخانه سیار در استان برای انجام کارهای فرهنگی و هنری در قالب نمایش اشاره و خاطرنشان کرد: کانون هنرمندان خوب و توانمندی در حوزه تئاتر و نمایش دارد که از آن می‌توان برای آموزش و پیشگیری در راستای اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور تماشاخانه سیار در صورت فراهم شدن برای کانون برای کل استان همدان استفاده کرد.

           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =