یک کتابخانه‌ی کوچک در دل روستا

اهالی محمد آباد افشار از سفیر قصه‌ی کانون البرز استقبال کردند و اکنون نماینده انجمن قصه‌گویی، فعالیت‌های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان این روستا اجرا می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، خدیجه میرزایی، نماینده‌ی انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با مراجعه به محلات و اجتماعات مختلف شهر، فعالیت قصه و قصه‌گویی را به علاقه‌مندان معرفی می‌کند.

ابن مربی از سال گذشته  به صورت داوطلبانه و خود جوش به محله‌ی کم برخوردار محمد افشار محله‌ی چهارباغ مراجعه کرد و در ابتدا یک خانواده و سه فرزند آنان توجه‌شان به حضور این همکار جلب شد و در ادامه و طی یکسال رفته رفته بر تعداد این اعضا و خانواده‌های آنان افزوده شد و این کودکان با قصه و قصه‌گویی آشنا شدند؛معرفی کتاب، روخوانی کتاب،نمایش خلاق، بازی و سرگرمی و امانت کتاب به کودکان و نوجوانان از فعالیت‌هایی است که این مربی انجام می دهد و حالا کم کم اهالی روستا برای خودشان یک کتابخاانه‌ی کوچک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارند که هر هفته در خانه‌ی یکی از اهالی محل برپا می‌شود.

یک کتابخانه‌ی کوچک در دل روستا

  گفتنی است انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز همچنین  با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ی معرفی قصه و شیوه‌های قصه‌گویی علاقه‌مندان این هنر در  سنین مختلف  را شناسایی کرده و در جهت ترویج قصه وقصه‌گویی اقدام می‌کند.

برگزاری دومین نشست قصه گویی برای فعالان مادرانه محله جهانشهر کرج

در این نشست که روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محله جهانشهر کرج برگزار شد، مادران با توجه به نزدیکی دهه کرامت با منابع قصه گویی رضوی آشنا شدند، بیان خاطرات زیارت و نکاتی در رابطه با چگونگی تبدیل خاطرات به قصه و تاثیر فن بیان و زبان بدن در قصه گویی از فعالیت های اجرا شده در این نشست بود.

یک کتابخانه‌ی کوچک در دل روستا

معرفی فعالیت قصه گویی کانون در حاشیه‌ی نشست کنشگران جمعیت

یکی دیگر از اقدامات انجمن قصه گویی کانون البرز، حضور نماینده ی انجمن قصه گویی در نشست کنشگرن جمعیت استان بود که به همت امور بانوان استانداری و با مشارکت کانون البرز برگزار شد.

نمایندهع انجمن در این نشست که روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد،  به اهمیت قصه گویی در تربیت فرزندان اشاره کرده و ضمن ثبت نام از علاقه‌مندان جهت گذراندن دوره های آموزشی و عضویت در انجمن قصه‌گویی به معرفی مراکز کانون و خدمات این مراکز پرداخت.

یک کتابخانه‌ی کوچک در دل روستا

تعاامل با گروه‌های مادرانه و اجرای برنامه در بوستان فاتح کرج

یکی از فعالیت‌های انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، جلسه با نمایندگان گروه‌های مادرانه‌ی محلات مختلف کرج بود که در بوستان فاتح برگزار شد، حمیدی  سرگروه این تشکل دررابطه با کارگاه‌های قصه گویی  درمحله های مختلف برای سایر حاضران سخن گفت.

خدیجه میرزایی نماینده انجمن قصه گویی کانون البرز نیز با اشاره به نزدیک بودن دهه‌ی کرامت، در خصوص طرح قصه های رضوی و ضرورت مطالعه و بازنویسی قصه‌ها برای این مادران صحبت کرد.

معرفی کتاب آهوانه از مجموعه  خاطرات برگزیده رضوی دیگر فعالیت این مربی در بوستان فاتح بود که روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

یک کتابخانه‌ی کوچک در دل روستا

لازم به توضیح است علاقه مندان به هنر قصه گویی می توانند  جهت آشنایی با این هنر و شرکت در دوره های  آموزشی این انجمن با شماره ۰۲۶۳۴۱۶۳۰۰۰ داخلی ۲ تماس بگیرند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =