کد خبر: 339207
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
بازدید 88
نشست «سلام امام مهربان» برگزار شد

نشست ادبی «سلام امام مهربان» با نقد و آسیب‌شناسی شعر کودک رضوی و شعرخوانی شاعران کودک رضوی در کانون پرورش فکری کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، نشست ادبی «سلام امام مهربان» به همت پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان و با همکاری کانون پرورش فکری استان کرمان و با نقد و بررسی کتاب شعر «کبوترها و آهوها» و با حضور شاعر کتاب سیداحمد میرزاده برگزار شد.

نشست «سلام امام مهربان» برگزار شد

بنابر این خبر، احمد میرزاده دبیر جشنواره شعر کودک رضوی بیان کرد: امسال سعی کرده‌ایم جشنواره را با تحولی جدی و با تفاوت از جشنواره قبلی اجرا کنیم. یکی از بخش‌های اضافه شده محفل‌های استانی است و این فرصت برای شاعران استان‌های دیگر ایجاد شده که به ساحت مقدس امام رضا(ع) در نزدیکی دهه کرامت عرض ارادتی داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که مجموعه کتاب‌های مستقلی که در زمینه شعر رضوی برای کودک و نوجوان منتشر شده محدود هستند افزود:علی‌رغم این همه سال در این محفل‌های استانی این کتاب‌ها نقد و بررسی و از کسانی که پیشکسوت هستند و اولین سروده‌ها را برای امام‌ رضا(ع) در حوزه کودک و نوجوان سروده‌اند تقدیر می‌شود.

میرزاده با معرفی طرح «هشت کتاب» که شامل مجموعه آثاری که از نشست‌ها جمع‌آوری می‌شود است ادامه داد: آثاری که امسال به جشنواره رسیده چهار برابر پارسال بوده و اولین محفل در شهر قم

تشکیل شد. محفل‌های بعدی در شیراز و همدان و اختتامیه جشنواره با دعوت از ۴۰ شاعر کودک و نوجوان در مشهد برگزار خواهد شد.

نشست «سلام امام مهربان» برگزار شد

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری هم با اشاره به این‌که جشنواره رضوی از سرمایه‌های بزرگ فرهنگی ماست تصریح کرد: شعر کودک در عین سادگی، از پیچیده ترین شاخه‌های ادبی و هنری و قالب‌های فرهنگی است که ظاهر ساده‌ ولی عمق پیچیده‌ای دارد. شعر باید مطهر و طاهر باشد و  بتواند در ذات و فطرت کودک بنشیند و ساختارهای ذهنی او را بسازد.

فلاح افزود: این‌که چه شاعری چه شعری در اختیار کودک می‌گذارد برای ما موضوعیت دارد. در شعر رضوی ظرف و مظروف متبرک است و به هم می‌آید.

وی همچنین اضافه کرد: چند نکته بسیار مهم در فعالیت‌های فرهنگی در مورد بسته‌بندی شعر خیلی مهم است. محتوا، قالب هنری، ابعاد و جنس کاغذ، وتصویرگری به این شعر کمک می‌کند و این بسته‌بندی موضوعیت دارد و اولین چیزی‌ که بچه را جذب می‌کند است. عنوان کتاب، طرح جلد، ابعاد هنری، رنگ کاغذ، نوع طرح در حوزه شعرکودک باید با توجه بیشتری انتخاب شود.

در این نشست که ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن مهر اداره‌کل کانون کرمان برگزار شد اکبر خدادادی، حامد حسینخانی، مجتبی احمدی، حسین شهابی، فرزانه ایران‌ژاد، طاهره‌سادات فاطمی، زهرا میریان،

سمیه یاوری، مژگان طیاری و ... اشعار رضوی خواندند و هر کدام نقطه‌نظرات‌شان را درباره کتاب شعر «کبوترها و آهوها» بیان کردند.

نشست «سلام امام مهربان» برگزار شد

نشست «سلام امام مهربان» برگزار شد

نشست «سلام امام مهربان» برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =