برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در کانون فرخ‌شهر

نوجوانان فرخ‌شهری از موزه‌ی حیات‌وحش این شهرستان بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهارمحال و بختیاری روح الله واحد مدیر کل کانون از برگزاری بازدید علمی، فرهنگی، هنری، ادبی ۴۰ نفر از  اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرخ شهر با همکاری مدرسه قدسی در قالب اردوهای راهیان پیشرفت در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کمیته علم و فناوری کانون خبر داد.
وی در این باره افزود: آشنایی با گونه های مختلف حیات وحش، آشنایی با انواع حشرات و حیوانات تاکسیدرمی شده، آشنایی با محیط زیست و تنوع گیاهی و حیوانی منطقه، از جمله اهداف برگزاری این بازدید به شمار می‌آمد.

واحد با اشاره به فعالیت‌های علمی پژوهشی در کلیه‌ی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، برگزاری این رویدادها را در حوزه‌ی محیط زیست از برنامه‌های ویژه در خصوص رشد سطح دانش زیست محیطی کودکان و نوجوانان و آموزش فنی و علمی به صورت حضوری برای این قشر عنوان کرد و افزود: بازدید های حضوری از مکان های مختلف طبیعی، تاریخی، صنعتی، گردش گری، ملی و... به کودکان و نوجوانان امکان پرسشگری، جستجو و مطالعه بر محیط پیرامون خود را می دهد و تفکر پژوهشی و علمی در آنان را افزایش می دهد.

مدیر کل کانون با اشاره به اینکه موزه حیات وحش تنگ صیاد شامل مجموعه هایی از پستانداران، پرندگان، دوزیستان، حشرات و گونه‌هایی از گیاهان به صورت تاکسیدرمی، نمونه‌های هرباریومی و زیستگاه‌های اکولوژی جهت نگهداری این گونه‌ها است، اضافه کرد: در حال حاضر این موزه بهترین مجموعه زیست محیطی در استان و کشور به حساب می‌آید و فرصت مناسبی برای آشنایی اعضای کانون با تاریخ طبیعت استان می باشد.

برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در کانون فرخ‌شهر

در این بازدید نوجوانان علاوه بر بازدید از موزه، آموزش حفظ محیط زیست توسط محیط بانان  و پاکسازی محیط زیست تنگ صیاد در کارگاه های ادبی، کاردستی، عکاسی و نقاشی حضور پیدا کردند و به خلق اثر با محوریت محیط زیست تنگ صیاد پرداختند.

قرار است سه تیم علمی، فرهنگی از کودکان و نوجوانان فرخشهر با همکاری کانون و مدارس در طول هفته از این موزه بازدید داشته باشند و آثار هنری، ادبی و فرهنگی خود را در همین مکان خلق و در همایش زیست محیطی در خرداد ماه به نمایش بگذارند.

برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در کانون فرخ‌شهر

گفتنی است این بازدید ها  با حمایت  شهرداری و فرمانداری شهرستان فرخ شهر در راستای اجرای پیش کارگاه های جشنواره محیط زیست این شهرستان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =