تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی کانون سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در گردهمایی سالانه با همکاران ضمن تبیین سیاست‌های سال جاری و بیان هدف‌ها، به برنامه‌های استان اشاره کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، گردهمایی همکاران کانون استان، به صورت حضوری و مجازی، برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در این گردهمایی به سیاست‌های کانون در سال ۱۴۰۳(مرکز محوری، مخاطب محوری و نوجوان محوری) و ابلاغ آن اشاره کرد و گفت: همانطور که می‌دانید، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نقشی حیاتی در تربیت و پرورش نسل آینده ایفا می‌کند و وظیفه ما در قبال این نسل ارزشمند، فراهم آوردن بستری مناسب برای شکوفایی استعدادها و پرورش خلاقیت‌هایشان است. در این مسیر، علاوه بر کودکان، توجه به گروه سنی نوجوانان هم اهمیت ویژه‌ای دارد.

محمدرضا سالاری ادامه داد: در سال‌های گذشته، شاهد تلاش‌های بی‌وقفه شما در جهت ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و هنری به این گروه‌های سنی بوده‌ایم. اما نباید از نقش مهم نوجوانان در جامعه غافل شویم و بر این اساس، ضروری است که در برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون، توجه ویژه‌ای به آنان داشته باشیم و برای پاسخگویی به نیازها و علایق‌شان تلاش کنیم.

وی در همین راستا افزود: با توجه به جمعیت قابل توجه استان از نظر کودک و نوجوان، لازم است که برای جذب تعداد بیشتری از آنها به مراکز کانون تلاش کنیم.

سالاری با نام بردن از فعالیت‌های کانون آنها را ابزارهایی برای جذب مخاطبان خواند که می‌تواند اعضای بیشتری را از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مند کند و در ادامه عنوان کرد: رشد عضویت در کانون باید با افزایش امانت کتاب به اعضا نیز همراه باشد.

تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی کانون سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون، هم‌چنین، طرح کانون مدرسه را نیز بخش دیگری از این ظرفیت‌ها دانست و گفت: طرح کانون مدرسه فرصتی بسیار مناسب برای جذب عضو جدید و معرفی کانون به کودکان و نوجوانان است. باید از این ظرفیت تا پایان سال تحصیلی به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی در بخش دوم سخنان خود از مربیان و اعضای کانون به عنوان سرمایه‌های ارزشمند این مجموعه نام برد که باید برای مراقبت از آنان تلاش کرد و ادامه داد: در کنار این دو بخش، «اعتماد خانواده‌ها» به کانون یکی دیگر از سرمایه‌های کانون و سبب سربلندی ماست که برای حفظ و تقویت آن باید پیوسته تلاش کنیم و برنامه داشته باشیم.

«تولی‌گری» هم یکی دیگر از محورهای سخنان سالاری بود که با اشاره به حلقه‌های میانی، گروه‌های مردمی، مساجد و دیگر ظرفیت‌ها، نکاتی را در این خصوص به همکاران یادآوری کرد و با سپردن مسئولیت بخش‌های گوناگون به آنان، گفت: با استفاده بهینه از مشارکت فعال حلقه‌های میانی، برای ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان می‌توان گام‌های مهمی برداشت.

بحث آموزش و اهمیت آن، کانون‌یاران و اعضای ارشد، مراکز الگو، کنشگری اجتماعی همکاران در راستای تعامل با سازمان‌ها و ادارات و فراهم آوردن زمینه معرفی گسترده‌تر خدمات کانون به مسئولان، نماز و مسایل جاری مراکز، دیگر بخش‌های سخنان مدیرکل کانون استان در این گردهمایی بود.

مدیرکل کانون، هم‌چنین، گفت: تاسیس مراکز خصصی و هسته‌های فعال حوزه کودک و نوجوان از قبیل مرکز تخصصی شاهنامه خوانی، مرکز تخصصی سفال، مرکز تخصصی نجوم، مرکز تخصصی نمایش، مرکز تخصصی سرودها و هنرهای بومی سنتی سیستان، مرکز تخصصی هنرهای بومی سنتی بلوچستان، مرکز تخصصی قرآنی و فعال‌سازی جدی باشگاه‌ها و انجمن‌ها در سال جدید در دستور کار قرار دارد و به زودی افتتاح می‌شود که این اقدام‌ها باعث می‌شود تا با سیاست‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ در جهت کشف استعدادها و شکوفایی آنها اقدام کنیم و بعد از افتتاح این مرکز همه باید در تقویت این موضوعات در سطح استان همراهی کنند.

سالاری در بخشی از سخنان خود در خصوص رسالت کانون گفت: ایمان داریم که کانون نسبت به خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان، بهترین است اما ما در کانون، به عنوان حوزه تخصصی کودک و نوجوان، به دنبال رقابت با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم تا خدمات‌مان را افزایش دهیم تا در جهت انجام رسالت کانون قدم برداریم.

وی در پایان به در پیش بودن تابستان اشاره کرد و آن را فرصت بسیار مهمی برای ارایه گسترده فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی دانست و از همکاران خواست با برنامه‌ریزی‌های مدون به استقبال آن بروند.

گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل، معاونان فرهنگی و اداری و مالی کانون استان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده ارایه دادند و پس از آن همکاران نکاتی در خصوص مسایل کاری بیان کردند.

تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی کانون سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =