نشست تخصصی هنرهای نمایشی برگزار شد

نشست تخصصی نوزدهمین جشنواره هنر های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، نشست تخصصی هنرهای نمایشی با حضور زهرا آب سوران مدیرکل کانون پرورش فکری استان، عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد و گروه های نمایشی در سالن کتابخانه مجتمع شهید فرخی ارومیه برگزار شد.

زهرا آب سوران، در این نشست ضمن عرض خداقوت به گروه های شرکت کننده گفت: ارتقای ظرفیت نمایشی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و عمومی سازی و مردمی سازی نمایش در جامعه از اهداف مهم جشنواره نوزدهم می باشد که در تلاش هستیم با تکیه بر ظرفیت های موجود، هنرهای نمایشی را در سطح استان جریان سازی کنیم.

ایشان افزود: در این نشست مباحث مطرح شده توسط  داوران را گوش کنیم و از نکات مطرح شده برای آثار بعدی و موفقیت در سال های بعدی بهره ببریم.

فاطمه برمال داور جشنواره در نشست گفت: اعضای کانون همیشه با کمترین امکانات بهترین آثار را خلق کرده اند و می دانم با چه تلاشی و سختی هایی که کشیدید به اینجا رسیدید و به همه ی گروه ها خسته نباشید عرض می کنم.

برمال در ادامه، پیرامون بخش های مختلف کارگردانی از جمله انتخاب ایده خلاق مناسب با نمایش، شیوه اجرا و تناسب آن با متن و هماهنگی بین عوامل گروه مواردی را بیان کرد. 

سمیه حسین نژاد داور دیگر جشنواره نیز در این نشست به ارائه نکاتی در مورد انتخاب نمایش متناسب با سن مخاطبان، داستان پردازی، شخصیت پردازی و خلاقیت در متن توضیحاتی را ارائه داد.

عباس پویان داور جشنواره نوزدهم نیز در این نشست تخصصی گفت: به جمع بندی اولیه رسیدیم و می‌خوام بگویم که همه ی شما اول هستید چون کار هنری می کنید و هنرمند هستید و از این جهت تبریک عرض می کنم.

پویان در مورد فن بیان در تئاتر، نقش موسیقی نمایش در پیشبرد قصه نمایش، بدن و حرکت در عروسک گردانی و بازیگری و قابلیت انعطاف پذیری و حرکت عروسک به ارائه نکات آموزشی پرداخت.

پس از ۱۰ اجرا و با پایان یافتن این کارگاه تخصصی روز اول مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی نیز به پایان خود رسید.
نشست تخصصی هنرهای نمایشی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =