تأکید بر هویت بخشی در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون

گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با عنوان «روایت آینده» با حضور سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور که به مدت سه روز با عنوان «روایت آینده» در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: این گردهمایی با هدف هویت‌بخشی به روابط عمومی، همدلی خانواده کانون، دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی برگزار شد.

سمیه‌سادات ابراهیمی خطاب به کارشناسان ستادی و استانی روابط عمومی کانون گفت: تثبیت جایگاه روابط عمومی در سازمان مهم است و شما می‌توانید نقش مشاور مدیر سازمان را داشته باشید.

وی با بیان این‌که برقراری تعامل‌های سازمانی با روابط عمومی است، افزود: روابط عمومی در کانون باید هویت پیدا کند و به جایگاه خودش برسد. البته این نیاز، مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی می‌خواهد.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت برندسازی و مدیریت افکار عمومی اظهار کرد: روابط عمومی که تنها، واکنشی رفتار می‌کند موفق نیست، بلکه رفتارش باید به یک رفتار عمومی کنشگر تبدیل شود.

تأکید بر هویت بخشی در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون

مدیرکل روابط عمومی کانون با تأکید براین‌که در شکل دادن و مدیریت افکار عمومی نسبت به سازمان خود تلاش کنید ادامه داد: علت دیدار مدیرعامل کانون با مدیران و نهادهای مختلف تأکید بر ضرورت جایگاه کانون و گفتن از این موضوع است که کار کودک ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: روابط عمومی باید هویت‌ داشته باشد. وقتی به جایگاه و هویت دست پیدا می‌کنید که اسناد بالادستی را خوانده و به فعالیت‌ها اشراف داشته باشید.

ابراهیمی با تأکید بر ایجاد گفتمان و توجه به حلقه‌های میانی اظهار کرد: از طریق گفت‌وگو و گفتمان با مدیران تعامل داشته باشید و به آنها مشاوره بدهید. سعی کنید از فعالیت‌های کانون فهم مشترک پیدا کنید.

مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با بیان این‌که سیاست سال ۱۴۰۳ کانون پرورش فکری مخاطب محوری، نوجوان محوری و مرکز محوری است ادامه داد: برای تحقق این اهداف مطالبه داشته باشید. برای نمونه از مسئولان شهرتان مطالبه کنید و بگویید برای سرمایه‌گذاری کودک و نوجوان مسئول هستید.

وی افزود: این رفتار جایگاه شما را تثبیت می‌کند. ایجاد گفتمان در استان وظیفه شماست و تولی‌گری با ارتباطات اتفاق می‌افتد.

تهیه هدیه از تولیدات کودک و نوجوان هر استان برای اهدا به مهمانان پیشنهادی بود که ابراهیمی آن را بیان کرد.

تأکید بر هویت بخشی در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون

نقش شما امیدآفرینی در سازمان است.

سپس مدیرکل روابط عمومی کانون تصریح کرد: شما به عنوان یک کارشناس در اداره نقش خود را فراتر ببینید. امروز برای ارتقا عملکردها به امیدآفرینی نیاز داریم. نقش شما امیدآفرینی در سازمان است و در امیدآفرینی مؤثر هستید. البته ابتدا تعامل خودمان با خویشتن خودمان مهم است که سازنده و امیدآفرین باشد چون تعامل‌تان با دیگران در گرو تعامل شما با خودتان است.

ابراهیمی اظهار کرد: فضای تعاملی امروز کانون گسترده شده و درحال هویت‌بخشی است. درحال حاضر با نهادهای مختلف تعامل داریم و برای نمونه الان مجلس را پای کار آورده‌ایم.

وی بیان کرد: امسال یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان، مردمی‌سازی و فعال‌کردن حضور مردم است. خصوصی‌سازی با مردمی‌سازی تفاوت دارد، ما به دنبال خصوصی‌سازی نیستیم.

مدیرکل روابط عمومی کانون در بخشی دیگر گفت: داشته‌های کانون را ببینید و مدیریت افکار عمومی داشته باشید. همان‌طور که اخبار بد دهان به دهان می‌شود باید خبرهای خوب را پخش کنید.

وی افزود: وقتی همکاران حالشان خوب باشد عملکردشان ارتقا پیدا می‌کند و به دنبالش حال کودک و نوجوان خوب می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به فضاسازی مراکز مناسب با نوجوان‌ها عنوان کرد: در ارتباط با نوجوان نحوه تعامل مهم است. نوجوان امروز با تعارض‌های زیادی مواجه است. او باید حس ارزشمندی داشته باشد وقتی حس ارزشمندی پیدا کرد از شما اثر می‌پذیرد. اگر کودک و نوجوان را آینده‌ساز ندانید نمی‌توانید کار مفید انجام دهید.

وی اظهار کرد: در تربیت از نقطه مطلوب مترتب شروع کنید و آن را به نقطه مطلوب خودتان برسانید. برای این‌که کودک و نوجوان بتواند در محیط متعارض زندگی کند باید نوجوان متفکر داشته باشیم. نوجوان هر زمان متفکر بود می‌تواند درست تصمیم بگیرد.

ابراهیمی صحبت‌های خود را با تأکید بر این جمله پایان داد: همه باهم در مسیر رشد و یادگیری مستمر باشیم.

براساس این خبر، کارگاه آموزشی اصول خبرنویسی از سوی حسن دست‌پروری، کارگاه آموزشی روایت‌گری در روابط عمومی (چیستی، چرایی و چگونگی) از سوی حامد عسگری، کارگاه آموزشی تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی از سوی مریم تکافی و مخاطب‌شناسی در روابط عمومی از سوی هادی صائبی عنوان چهار کارگاهی است که در این دوره آموزشی برگزار شد و مورد توجه قرار گرفت.

تأکید بر هویت بخشی در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون

همچنین بازدید از دفتر خبرگزاری خبر فوری، برگزاری نشست بررسی و تحلیل سایت‌های استانی، بحث و تبادل‌نظر میان کارشناسان ستادی و استانی و پاسخ‌گویی اساتید به سؤال‌ها نیز در این گردهمایی با استقبال حاضران همراه بود.

در پایان این گردهمایی حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری به‌صورت مجازی با کارشناسان روابط عمومی کانون سراسر کشور گفت‌وگو کرد.

یادآوری می‌شود گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدت ۳ روز از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۴۰ نفر از کارشناسان ستادی و استانی روابط عمومی کانون در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =