کتاب‌خانه مدارس را با کتاب‌های کانون تجهیز می‌کنیم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بازدید از غرفه کانون، تجهیز کتاب‌خانه‌های مدارس را ضروری دانست و افزود: به‌ویژه مدرسه‌های شبانه‌روزی به کتاب‌خانه‌های کامل‌تر و به‌روزتری نیاز دارند و اگر ما کتاب‌های مفید را تهیه کنیم و در اختیار مدارس بگذاریم، زمینه‌های توانمندسازی آنها را فراهم کرده‌ایم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی کاظمی با حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب و غرفه کانون، ارتباط میان این نهاد فرهنگی و آموزش و پرورش را ضروری دانست و افزود: کانون، تمام این سال‌ها در کنار آموزش و پرورش بوده و فضای بین آموزش رسمی و غیررسمی را پر کرده است.

به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش، کانون، جایی است که خانواده‌ها به آن اعتماد و اطمینان دارند؛ از سوی دیگر، مربیان هم بچه‌ها را می‌شناسند و با دنیای کودکانه آشنا هستند و همه این عوامل ارتباط میان کانون و آموزش و پرورش را، به‌ویژه در ایام تابستان و اوقات فراغت بچه‌ها ضروری می‌کند.

کاظمی به ضرورت افزایش مراکز کانون اشاره و بیان کرد: متاسفانه بیشتر کتاب‌خانه‌های کانون در مرکز استان‌ها قرار دارد و خوب است که تعداد مراکز افزایش پیدا کند. البته کتاب‌خانه‌های سیار به شهرها و روستاهای مختلف سفر و با بچه‌ها بازی می‌کنند و برای‌شان قصه می‌خوانند. البته لازم است خود این کتاب‌خانه‌ها که اتوبوس و کامیونت هستند هم به‌روز شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش، تجهیز کتاب‌خانه‌های مدارس، به‌ویژه مدارس شبانه‌روزی را ضروری دانست و افزود: ما می‌توانیم کتاب‌خانه‌های مدارس را با کتاب‌های کانون، مدرسه و هر ناشر دیگری که به تایید سازمان پژوهش در وزارت آموزش و پرورش رسیده، تجهیز کنیم. به‌ویژه مدرسه‌های شبانه‌روزی به کتاب‌خانه‌های کامل‌تر و به‌روزتری نیاز دارند و اگر ما کتاب‌های مفید را تهیه کنیم و در اختیار مدارس بگذاریم، زمینه‌های توانمندسازی آن‌ها را فراهم کرده‌ایم.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از ۱۱ روز فعالیت امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی(ره) تهران به‌کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =