-
پیام تسلیت مدیر کل کانون استان به مناسبت شهادت رهبر مقاومت
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی شهادت "سید حسن نصرالله" را تسلیت گفت.
-
کانون خراسانرضوی برگزار میکند:
پنجمین سوگواره ادبی «راویان نونهال نینوا»
فراخوان پنجمین سوگواره ادبی راویان نونهال نینوا ویژه کودکان و نوجوانان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی منتشر شد.
-
در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه؛
پیام تسلیت مدیرکل کانون خراسان رضوی
مدیرکل کانون خراسان رضوی با انتشار پیامی شهادت رئیسجمهور اسلامی ایران آیتالله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیتالله سیّد محمّدعلی آلهاشم نماینده محترم ولیفقیه در استان آذربایجانشرقی و نیز مالک رحمتی استاندار محترم و سایر همراهان شهیدشان را به محضر مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تسلیت عرض کرد.
-
بررسی چگونکی تعامل
مطالعه تعامل میان کتابخانه های آموزشگاهی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ارائه الگوی همکاری
چکیده: عادت به مطالعه از سنین کودکی آغاز می شود و تداوم در مطالعه هدفمند، آن را به عادتی پایدار تبدیل می کند. مطالعه منابع غیر درسی در کنار منابع درسی، نه تنها در شکل گیری عادت به مطالعه تاثیر گذار است، بلکه به منزله مکمل آموزش، به شکل گیری و تقویت ساختار دانشی کودکان و نوجوانان یاری می رساند. کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار کتابخانه های آموزشگاهی به ایفای نقش می پردازد. مشارکت و همکاری میان این دو نهاد حائز اهمیت است، اما به نظر می رسد این همکاری اندک است. پژوهش حاضر بر آن است تا با روشن ساختن علل عدم همکاری میان این دو نهاد، رویکرد آنها را، به مقوله آموزش، مطالعه و یادگیری نشان دهد. پژوهش به روش پیمایشی انجام می پذیرد. به این منظور تعدادی از مسئولان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکزی شهر مشهد، همچنین ۱۴ کتابدار کتابخانه آموزشگاهی مورد مصاحبه نیمه سازمان یافته قرار گرفتند. حاصل تحلیل ها، ضمن روشن ساختن زوایای عدم همکاری، الگوی پیشنهادی همکاری میان کتابخانه های آموزشگاهی و کانون پرورش فکری را تصویر می کند.
-
باید برای فرزندانمان قصه بگوییم.
قصّهگویی یکی از کهنترین و کاربردیترین هنرهای بشری است /معصومه موسویان
قصّهگویی در ایران ریشهای بسیار کهن و به درازای عمر آدمی دارد. «در این دوران{ایران باستان} افرادی بودهاند که به طور حرفهای به کار نقل و روایتگری ادبیّات پرداختهاند. آنها از حافظهای نیرومند و بیانی شیوا برخوردار بودند و به یاری بیان و تصویرهای زبانی و حرکت دستها و صورت انسانها را شیفته میکردند. در ایران کهن به این افراد «گوسان» میگفتند. «گوسان» در زبان پهلوی به معنای خنیاگر است
-
رشد فرهنگی و هنری در نظام تعلیم و تربیت(10)
رشد و پرورش فرهنگی هنری کودکان- غلامعلی کیومرثی قسمت دهم
-
رشد فرهنگی و هنری در نظام تعلیم و تربیت- قسمت نهم
کارآیی هنر در تربیت
-
رشد فرهنگی و هنری در نظام تعلیم و تربیت- قسمت هشتم
رشد و پرورش فرهنگی هنری کودکان- غلامعلی کیومرثی قسمت هشتم کارآیی هنر در تربیت
-
رشد فرهنگی و هنری در نظام تعلیم و تربیت- قسمت هفتم
رشد و پرورش فرهنگی هنری کودکان- غلامعلی کیومرثی قسمت هفتم کارآیی هنر در تربیت
-
رشد فرهنگی و هنری در نظام تعلیم و تربیت- قسمت ششم
رشد و پرورش فرهنگی هنری کودکان- غلامعلی کیومرثی قسمت ششم