-
تاکید وزیر آموزش و پرورش: نیاز به سند ملی پویانمایی داریم
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران تاکید کرد که نیاز به سند ملی پویانمایی داریم.
-
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سینمای انیمیشن را فعالتر میکنیم
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران گفت: ما در وزارت ارشاد بنا داریم که سینمای انیمیشن را فعالتر کنیم.
-
مدیرعامل کانون در آیین پایانی جشنواره پویانمایی تاکید کرد؛
رشد جدی توانمندیهای تکنیکی انیمیشن، جاماندگی در پیام و محتوا/حمایت از ساخت فیلم با موضوع فلسطین
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران از رشد جدی توانمندیهای تکنیکی تولیدکنندگان انیمیشن در عین حال جاماندگیها در عرصه پیام و محتوا سخن گفت.
-
سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران با حضور دو وزیر دولت به پایان رسید
آیین پایانی سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران عصر روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
-
مدیرعامل زاگرس فیلم:
گردش مالی صحیح، تضمین کننده موفقیت انیمیشن در بازار است
مازیار محمدینژاد با اشاره به تجربه خود از آزمون و خطا در فروش انیمیشن به بازارهای خارجی، ثبات و گردش مالی اصولی را از بزرگترین عوامل موفقیت دانست.
-
رئیس مرکز فرهنگی، هنری و رسانهای موج عنوان کرد:
ساخت پویانمایی، اولویت و دلیل اصلی شکلگیری مرکز موج است
حمیدرضا بیات رئیس مرکز فرهنگی، هنری و رسانهای موج، درباره اهداف، سیاستها و فعالیتهای این مرکز تازه تاسیس در حوزه هنر توضیح داد.
-
احمد سفلایی: حضور ۴ پایاننامه غیرایرانی در جشنواره قابل توجه است
احمد سفلایی، افزایش تعداد پایاننامهها با موضوع و محتوای فرهنگ بومی ایران را حاصل تشویقهای سه دوره گذشته جشنواره پویانمایی دانست.
-
داور بخش بینالملل مطرح کرد؛
خوشحالم علاقهمندان به فیلمسازی انیمیشن در ایران خانمها هستند
داور چینی بخش بینالملل سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران بیان کرد: فیلمهای انیمیشن ایرانی در سطح بسیار خوبی بودند و به پیشرفت فیلمسازی در ایران پی بردم.
-
مردم جشنواره پویانمایی را دوست دارند
برنامههای سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران روز ۱۷ اسفند به پایان میرسد؛ جشنوارهای که ۵ روز متوالی بدون وقفه در ۱۵ ساعت همراه مخاطبان خود بود.
-
نماینده منتخب مجلس دوازدهم:
کانون مرجع خوبی برای توسعه انیمیشن در کشور است
عبدالوحید فیاضی با اشاره به صنعتیشدن انیمیشن، از تمام سازمانها خواست اعتبارات و مصوبات لازم را برای توسعه هرچه بهتر انیمیشن در کانون به کار گیرند.
-
نمایش فیلمهای جشنواره پویانمایی تهران در اصفهان
همزمان با سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران، آثار راهیافته به جشنواره در سالن مجتمع کانون اصفهان برای علاقهمندان و مخاطبان سینمای انیمیشن اکران شد.
-
محمدحسن شاهمحمدی:
داستان عنصر مهمی در سینمای کودک است
داور جشنواره پویانمایی تهران معتقد است این رویداد بسیار میتواند در ایجاد انگیزه نسل جوان تاثیرگذار باشد؛ چراکه با حضور در این جشنواره، هم آثار را میبینند و هم تعاملات بسیاری با فیلمسازها پیدا میکنند.
-
سعید توکلیان: هرگز خسته نشدم!
سعید توکلیان از آن نامهای ماندگار انیمیشن ایران است که نمیتوانید تاریخ انیمیشن را بدون آوردن نام او و مراکزی که راهاندازی کرده و کارهایی که انجام داده است، درست روایت کنید.
-
هرمز حقیقی مطرح کرد؛
انیمیشن، رسانهای جهانی برای تمام گروههای سنی
هرمز حقیقی عضو هیات داوران بخش بینالملل سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران با مرور کارنامه خود، به ارزیابی سطح آثار جشنواره و نقاط ضعف و قوت فیلمسازان و جشنواره اشاره کرد.
-
داور فنلاندی جشنواره پویانمایی تهران:
صدا بخش مهمی از یک اثر است
داور بخش سیفژ در سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران درباره معیارهای داوری آثار انیمیشن توضیحهایی ارائه کرد.
-
معاون فرهنگی کانون: فیلمنامهنویسی انیمیشن را تقویت میکنیم
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازدید از سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمانمایی تهران گفت: فیلمنامهنویسی انیمیشن را در کانون تقویت میکنیم.
-
سیری بر تاریخ انیمیشن با ژانگ ژنشینگ
کارگاه تخصصی «پژوهشی بر انیمیشنهای اولیه چین از نگاه تاریخی» روز ۱۶ اسفند با ارائه ژانگ ژنشینگ در چهارمین روز از برگزاری جشنواره پویانمایی تهران برگزار شد.
-
داور روسی جشنواره پویانمایی مطرح کرد؛
انیمیشن ظرف خوبی برای فیلم تجربی است
الکسی دمین معتقد است فیلم انیمیشن، ظرفیت و فرصتی برای ساخت فیلمهای تکنیکی تجربهگراست، چراکه با توجه به زبان جهانی انیمیشن، به راحتی مفهوم فیلم تجربی را انتقال میدهد.
-
در رونمایی از پنج کتاب در جشنواره پویانمایی تهران مطرح شد؛
پرفروشترین تئاتر تاریخ بر اساس یک انیمیشن ساخته شده است
نویسنده کتاب «انیمیشن بر صحنه» با اشاره به اهمیت وارد شدن تئاتر در چرخه ایجاد ارزش پویانمایی، تئاتر «شرک» را الگویی مناسب برای ایران در این زمینه دانست.
-
محمدرضا عابدی: به زندگی که در آن هنر جریان دارد چنگ میزنم
گفتوگو با محمدرضا عابدی هنرمند پیشکسوت و پدر دو هنرمند نامآشنای جوان فرنوش و کیانوش عابدی که این روزها در شمال کشور در شهر زیبای لاهیجان سکونت دارد، تبدیل شد به گذری کوتاه به تاریخ سینمای انیمیشن در ایران، اینکه چطور نسل دهه چهل ایران با سینما آشنا میشدند و راهی برای حضور در این هنر پیدا میکردند و همچنین گذری زدیم به اینکه اصلاً علاقه به انیمیشن در آقای عابدی از کجا شروع شد و چهطور انیمیشن میساخت.
-
نشستهای نقد و بررسی جشنواره پویانمایی؛
زندی: انیمیشن نزدیکترین جهان به بازیهای کودکی است/ شهبازی: امروز هیچکس اورجینال نیست
نشست نقد و بررسی سه انیمیشن کوتاه «سمپاش»، «پر» و «سو» در سومین روز سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران با حضور رامتین شهبازی، کیارش زندی و عوامل تولید آثار در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
-
داور پرتغالی جشنواره پویانمایی مطرح کرد؛
تکنولوژی متاورس در فیلمهای انیمیشن برایم جذابیت دارد/ تقلید نکنید
داور پرتغالی بخش بینالملل سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران معتقد است که جوانان بهتر است در ساخت فیلم انیمیشن تقلید نکنند، چراکه باید تکنیک خودشان را در ساخت فیلم بیافرینند؛ البته میشود از فیلمهای دیگر برای ساخت اثر خودشان ایده بگیرند.
-
مدیرعامل مرکز گسترش:
جشنواره پویانمایی تهران به بالندگی و رشد رسیده است
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تاکید کرد جشنواره پویانمایی تهران یک رویداد سینمایی با قدمت است که به بالندگی و رشد رسیده است.
-
داور جشنواره پویانمایی عنوان کرد:
برای انتقال پیام باید مجهز به تکنیک بود
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عضو هیات داوران بخش دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران درباره آثار کوتاه و بلندی که در این بخش برای داوری به دبیرخانه جشنواره رسیده است، توضیحاتی ارایه کرد.
-
بازدید وزیر آموزش و پرورش از سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز از محل برگزاری سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران بازدید کرد.
-
پروین تجوید:
با اولین برفِ انیمیشنیام اشک ریختم
پروین تجوید از کارگردانان زن پیشکسوت انیمیشن ایران است. او پس از تکمیل پایاننامه تحصیلی در سال ۱۳۷۲ در کانون با امور سینمایی این نهاد به همکاری پرداخت. کارنامه کاریاش پر از عنوانهای متفاوت انیمیشن است، اما بعد از این همه سال، او گلایههایی دارد که اگر یک هنرمند باشید برایتان قابل درک است. تجوید از نبود مکانی مشخص برای نمایش آثار انیمیشن به ویژه انیمیشنهای کوتاه صحبت میکند؛ چالش چندین ساله انیمیشن ایران! انیمیشنهایی که بعد از گذراندن تور جشنوارهای و گرفتن جوایز متعدد به آرشیو سازمانها برمیگردند.
-
پایاننامههای برتر انیمیشن در قالب یک نشست ارائه شد
پایاننامههای دانشجویان دانشگاههای هنری مرتبط با موضوع انیمیشن در بخش «پایاننامههای برتر» جشنواره ارائه شد.
-
بهرام عظیمی:
جشنواره پویانمایی تهران، بهترین جا برای دیدهشدن هنرمندان است
داور مسابقه دانشجویی سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران، این جشنواره را اتفاق بزرگی برای کشور دانست که اعتبار بسیار زیادی دارد و هم در ایران و هم در جهان بسیار شناخته شده است و به همین دلیل بهترین جا برای دیده شدن هنرمندان این عرصه است.
-
در سومین جلسه کارگاه پویانمایی؛
کچهها چگونه حرکت میکنند؟
سومین جلسه کارگاه آموزشی شخصیتسازی با «کچه» ویژه مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نحوه حرکتدادن به عروسکها برگزار شد.
-
بیژن نوباوه مطرح کرد؛
تولید آثار پاک انیمیشن در ایران مهم است/ رویکرد حمایتی مجلس
بیژن نوباوه با حضور در جشنواره پویانمایی تهران از بودجه بسیار خوبی که در برنامه هفتم توسعه برای حوزه تولید آثار انیمیشن در صداوسیما، حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است، خبر داد.