سرزمين ايران و اسباب بازي هاي بومي و محلي را  به  كودكان معرفي مي كند دو جشنواره هم زمان در بندر عباس

دو جشنواره هم زمان با موضوع اسباب بازي هاي بومي و محلي و معرفي سرزمين ايران براي كودكان در بندر عباس در حال برگزاري است.

دو جشنواره هم زمان با موضوع اسباب بازي هاي بومي و محلي و معرفي سرزمين ايران براي كودكان در بندر عباس در حال برگزاري است.

          به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، دو مركز شماره 3 و 4 كانون       در شهر بندر عباس  ميزبان برگزاري جشنواره هاي« اسباب بازي هاي بومي» و محلي و« ايران سراي من» است، كه تا روز 21 بهمن  هم زمان با روزهاي دهه فجر انقلاب اسلامي در اين شهر ادامه مي يابد.

          جشنواره اسباب بازي هاي بومي و محلي در مركز شماره 3 كانون بندر عباس با هدف هدف معرفي و احياء اسباب بازي هاي بومي محلي در بخش هاي اسباب بازي و مقاله 60 اثر از سراسر استان (بستک ، بندرعباس ، بندرلنگه ، حاجي آباد ، فين ، جاسک ، ميناب )  را معرفي و به نمايش گذاشته شده است.

          در عين حال كودكان بندر عباسي در كارگاه هاي حاشيه اين جشنواره هم شركت مي كنند و ساخت برخي از اسباب بازي ها را فرا مي گيرند ضمن اين كه  فضاي محل برگزاري جشنواره واقع در بلوار جلال آل احمد (زيباشهر)  اين شهر ساحلي خليج فارس ايران، با اجراي برخي از اين بازي‌ها توسط كودكان شادتر      مي شود.

بر اساس اين گزارش مركز شماره 4 كانون بندر عباس نيز ميزباني جشنواره اي با عنوان ايران سراي من است را بر عهده دارد  که به مناسبت سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي و با هدف آشنايي کودکان و نوجوانان با اقوام ايراني و هويت ملي  توسط كانون استان هرمزگان برپا شده است.

در اين جشنواره نيز كودكان و نوجوانان عضو كانون، با پوشيدن لباس هاي محلي اقوام مختلف ايراني           به معرفي آثار تاريخي ، آداب و رسوم ، پوشش ، زبان و شخصيت هاي آنها مي پردازند .

در اين جشنواره براي هر يک از قوم هاي ايراني (ترک ، کرد ، لر ، عرب ، بلوچ ، گيلک و فارس )  غرفه اي تشکيل شده است.

جشنواره ايران سراي من است نيز تا روز 21 بهمن در مركز شماره 4 كانون بندر عباس واقع در گلشهر، رسالت شمالي، كوچه رستم شهدوست ادامه خواهد يافت.    
 تصاویری از این دو جشنواره را این جا ببینید.