مهدی میرکیایی، نویسنده کودکان: با شگردهای خاص می‌توان در داستان‌های دینی هم جذابیت ایجاد کرد

 مهم‌ترین ویژگی شخصیت داستانی، که ایجاد جذابیت می‌کند، تردید است؛ اما وقتی به داستان‌های دینی می‌رسیم چه باید بکنیم؟

 مهم‌ترین ویژگی شخصیت داستانی، که ایجاد جذابیت می‌کند، تردید است؛ اما وقتی به داستان‌های دینی می‌رسیم چه باید بکنیم؟
 به ‌گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی میرکیایی در حاشیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گويي و با طرح این سؤال، سه گزینه را به عنوان راهکار برای ایجاد جذابیت در قصه‌های دینی با استفاده از تغییرات در اصل داستان پیشنهاد کرد.
 مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی کانون گفت: یکی از راه‌های ایجاد جذابیت در روایت تاریخی و دینی با استفاده از تردید در شخصیت‌ها، بردن قصه به اردوگاه مقابل است که در این روش می‌شود اتفاقات و تخیلات را در بین دشمنان روایت کرد.
 وی ادامه داد: نظیره‌سازی یکی دیگر از شگردهاست. یعنی شما یک حادثه تاریخی و مذهبی را در زمان حال و امروز می‌سازید و در چنین وضعیتی، کسی که اندک اطلاعاتی دارد، سریع این نظیره را پیدا می‌کند.
 این نویسنده داستان‌های کودکان گفت: یک شگرد دیگر تبدیل فضای تاریخی و مذهبی به فضای تاریخی کهن است که در زمان و مکان مشخصی وجود ندارد و اسامی هم تغییر کرده‌اند. تنها کدها و نشانه‌هایی می‌ماند که برای کسانی که اهل مطالعه و با شخصیت‌های تاريخی مأنوس هستند، تداعی‌کننده شخصیت‌ها هستند.
 لازم به ذکر است که در حاشیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اصفهان، چندین نشست تخصصی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی قصه‌گویی برپا شد.