کد خبر: 197472
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۹
بازدید 839
شش لوح زرين براي برترين مولفان كتاب كودك ونوجوان

سيزدهمين جشنواره كتاب كودك و نوجوان از برترين آثار منتشر شده در اين حوزه با اهداي 6 لوح زرين، 24 ديپلم افتخار و يك لوح تقدير قدرداني خواهد كرد.

سيزدهمين جشنواره كتاب كودك و نوجوان از برترين آثار منتشر شده در اين حوزه با اهداي 6 لوح زرين، 24 ديپلم افتخار و يك لوح تقدير قدرداني خواهد كرد.
 به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، آيين اهداي جوايز برترين كتاب‌هاي كودك و نوجوان منتشر شده در سال‌هاي 1385 و 1386 در حالي روز 24 اسفند در تهران برگزار مي‌شود كه داوران اين جشنواره 1500 اثر را در چهار رشته داستان تاليف، داستان ترجمه، شعر و تصويرگري و صفحه‌آرايي مورد بررسي و ارزيابي قرار داده‌اند.
 در اين ميان قرار است در رشته داستان تاليف يك لوح زرين، 3 ديپلم افتخار، يك لوح تقدير و چهار سكه بهار آزادي به مولفان برتر كتاب‌هاي كودك و نوجوان در اين رشته اهدا شود.
 برگزيدگان رشته داستان ترجمه هم 2 لوح زرين، 3 ديپلم افتخار، و 4 سكه بهار آزادي در مجموع دريافت خواهند كرد.
 همچنين به آثار برگزيده رشته شعر دو لوح زرين سه ديپلم افتخار و 4 سكه بهار آزادي و رشته تصويرگري و صفحه‌آرايي در مجموع 8 ديپلم افتخار به همراه 8 سكه بهار آزادي اهدا مي‌شود.
 داوران گروه انقلاب و امام خميني(ره) بخش ويژه‌اي كه امسال به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب به بخش‌هاي جشنواره اضافه شده است نيز در مجموع مولفان 6 كتاب كودك و نوجوان را شايسته دريافت يك لوح زرين، 6 ديپلم افتخار و چهار سكه بهار آزادي شناخته‌اند.
 براساس اين گزارش از سه ناشر كتاب‌هاي كودك و نوجوان نيز با اهداي ديپلم افتخار به عنوان ناشران برگزيده جشنواره تقدير خواهد شد.
 مراسم اهداي جوايز سيزدهمين جشنواره كتاب كودك و نوجوان ساعت 15 روز 24 اسفند با حضور نويسندگان كتاب‌هاي كودك و نوجوان و جمعي از مسؤولين فرهنگي و مديران كانون در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون واقع در خيابان حجاب برگزار خواهد شد.
 سيزدهمين جشنواره كتاب كودك و نوجوان روز 25 اسفند به كار خود در اين مركز پايان خواهد داد.