«طاهره ايبد» با «خانه‌ي پغور قاطي» به نمايشگاه مي‌آيد

«خانه‌ي پغور قاطي» و «پريانه‌هاي ليا سنت ماري» کتاب‌هاي جديد طاهره ايبد براي نوجوانان هستند. اين نويسنده از انتشار اين کتاب‌ها براي بيست و چهارمين نمايشگاه کتاب تهران خبر داد.

ايبنا نوجوان: «ايبد» درباره‌ي کتاب‌هاي تازه‌اش که براي نمايشگاه کتاب امسال آماده خواهند شد به ايبنا نوجوان گفت: «يکي از کتاب‌هايم، رماني براي نوجوانان است که «پريانه‌هاي ليا سنت ماري» نام دارد و قرار است براي نمايشگاه کتاب امسال آماده و توسط انتشارات کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان منتشر شود.»
او درباره‌ي اين کتاب که آن را در قالب رئاليسم جادويي نوشته است، گفت: «حال و هواي کتاب در سواحل خليج فارس و بندر «سيراف» مي‌گذرد و موضوع آن به باورها و عقايد مردم آن منطقه مربوط مي‌شود. در واقع بندر سيراف در زمان‌هاي بسيار دور از بنادر پيشرفته و پر رونق جهان محسوب مي‌شده. اما اين بندر سال‌ها پيش در يک زلزله‌ي هفت روزه از از بين مي‌رود. داستان کتاب «پريانه‌هاي ليا سنت ماري» هم در همين حال و هوا مي‌گذرد.»
از ديگر کتاب‌هاي خانم ايبد که تا نمايشگاه کتاب منتشر مي‌شود، «خانه‌ي پغورقاطي» نام دارد که يک داستان بلند با حال و هواي طنز براي نوجوانان است. اين کتاب را نيز انتشارات کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان منتشر مي‌کند و ما قبلاً خبر نوشته شدنش را به شما داده بوديم.
نويسنده‌ي «شمشير و اسب زخمي»، دو کتاب هم براي خردسالان آماده‌ي چاپ دارد. «ديو سياه دم به سر» و «جوجه خروس به دمش نگاه نکرد» عناوين اين کتاب‌ها هستند که قرار است انتشارات امير کبير آن‌ها را روانه‌ي بازار کتاب کند و با خود به نمايشگاه کتاب بياورد؛ بنابراين اگر در روزهاي برپايي نمايشگاه با خواهر و برادرهاي کوچک‌ترتان براي بازديد آمديد؛ آن‌ها را هم فراموش نکنيد.
همچنين خانم نويسنده قصد دارد پس از مدتي، سراغ رمان نيمه‌تمام «مدرسه‌ي آدم‌ساري» برود. او تا کنون 22 فصل از اين رمان را نوشته است.
بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران، 14 تا 24 ارديبهشت امسال در مصلاي امام خميني (ره) برگزار مي‌شود.