ثبت خاطراتی ماندگار در جشنواره «نمایشنامه‌خوانی رضوی»

نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار می‌شود.<BR> <BR>

«راضیه باباخانی»، دبیر جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: در راستای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت ادبیات نمایشی دینی کودکان و نوجوانان نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی برگزار می‌شود.
وی شناساندن شخصیت حضرت رضا(ع) به کودکان و نوجوانان، آشنایی با یاران امام(ع)، تعمیق تربیت دینی در کودکان و نوجوانان، شناسایی و پرورش استعدادهای نمایشنامه‌خوانی و تقویت مهارت‌های خواندن و درک متون نمایشی را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
باباخانی با بیان اینکه مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی ـ هنری کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه‌های آزاد و هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، افزود: تعداد اعضای هر گروه باید حداقل دو و حداکثر شش نفر باشد.
وی یادآور شد: زمان اجرای برنامه نمایشنامه‌خوانی باید حداقل 15 و حداکثر 30 دقیقه باشد و نمایشنامه‌هایی که برای نخستین بار نوشته و اجرا می‌شوند، در اولویت قرار دارند.
یادآوری می‌شود، نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی با حضور هشت گروه نمایشی برگزیده در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.