برترین نمایش‌نامه خوانان جشنواره رضوی تقدیر شدند

برترین گروه‌ها، کارگردانان و نقش‌ خوانان نخستین جشنواره بین‌المللی نمایش‌نامه خوانی رضوی، در آیین اختتامیه این رقابت، پس از دو مرحله بررسی و داوری، معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مراسم پایانی این جشنواره که در مرکز فرهنگی هنری شماره یک مشهد برگزار شد، سیدجواد جعفری دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام در سخنانی از کانون پرورش به خاطر استفاده کامل از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشوری خود در حوزه ترویج فرهنگ رضوی سپاسگزاری کرد و گفت: وقتی زائران حضرت رضا علیه السلام از هر نقطه عالم معتقدند زمانی توفیق زیارت نصیب ایشان می‌شود که آن حضرت آنان را طلبیده باشد، پس ما نیز بر این باوریم که خدمت در حوزه معارف رضوی و شرکت در این جشنواره‌ها، تنها هنگامی میسر می‌شود که دعوت‌نامه‌ای از سوی آن امام مهربان و بزرگوار برای ما صادر شده باشد.
          مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی هم‌چنین اظهار امیدواری کرد با تلاش گسترده تمامی دست‌اندرکاران مجموعه جشنواره‌های رضوی بتوانیم شاهد حضور ارائه آثار فاخر و ارزنده به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان در سال‌های آینده این جشنواره باشیم.
          جعفری در ادامه سخن " بارزترین منزلت‌ها از آن کسی است که خیرخواه‌ترین به مردم باشد" از حضرت امام رضا علیه السلام را به عنوان سوغات جلسه به حاضران عرضه کرد و یادآور شد: در شرایط دنیای کنونی و خطرات فراوانی که در پیرامون ما وجود دارد، بالاترین کار، تلاش در حوزه معنویت و فرهنگ است که این مهم نیز جز با عنایت و توجه ائمه معصومین علیهم السلام میسر نمی‌شود. ما نیز اگر قصد خیرخواهی برای جامعه داریم باید دست به دامان اهل بیت شده و از دریای عمیق فرهنگ و معارف آنان بهره‌مند شویم.
          وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که هویت مردم حفظ شود. خیرخواهی در شرایط کنونی، تلاش برای مراقبت از باورهای مردم و حفظ و صیانت از هویت دینی، اسلامی، ملی و بومی مردم است و کسانی که در این حوزه می‌کوشند تا از طریق استخراج معارف دینی و اسلامی در قالب‌های هنری، آن را به مردم عرضه کنند، خیرخواه مردم به شمار می‌روند.
          در بخشی از این برنامه علی گنج کریمی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به نمایندگی از مدیرعامل کانون نیز در صحبت کوتاهی از تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره رضوی در سراسر کشور قدردانی کرد.
          هم‌چنین راضیه باباخانی مدیر کانون خراسان رضوی نیز از سیر برگزاری این جشنواره و تلاش‌های بی‌وقفه همکارانش در استان یاد کرد و علی اکبر حلیمی مسوول دبیرخانه جشنواره، گزارشی از روند برپایی، آمار شرکت کنندگان، مراحل داوری و انتخاب برگزیدگان ارایه داد. تنی چند از مقامات و مسوولان استان و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام نیز در اختتامیه حضور داشتند.
          در بخش پایانی مراسم نیز غلامحسین طوسی کارشناس ارزشیابی جشنواره و یکی از داوران این دوره بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است، هیأت داوران ابتدا پس از بررسی کارهای 158 گروه شرکت کننده آزاد، مربی و اعضا، تعداد 30 گروه را برای مرحله بعد انتخاب کردند. سپس از این میان تعداد 8 گروه برای اجرای حضوری در مشهد و بررسی نهایی برگزیده شدند که پس از داوری نهایی، برترین گروه‌ها، نقش‌خوانان و کارگردانان معرفی ‌شدند.
          وی هم‌چنین از گروه "باد گفت بادام" متشکل از 14 دختر کودک و نوجوان عضو کانون مشهد به عنوان گروه ویژه جشنواره یاد کرد.
          در خاتمه نیز برترین‌های این دوره از جشنواره به شرح زیر معرفی شدند و جوایز و هدایای خود را دریافت کردند.
نقش خوانان برتر (لوح تقدیر جشنواره به همراه 500 هزار ریال جایزه نقدی)
1. خدیجه بابادی در نقش سیاه پوش در نمایش روایت هشتم از استان خوزستان
2. شهرام پور دنیا در نقش زراندوز در نمایش گره آخر از استان اردبیل
3. آزاده محمدی در نقش بچه عقاب در نمایش آفتاب از کجا سر می‌زند از استان مرکزی
4. فرامرز ایزدی در نقش امام خوان در نمایش نماز میت از استان خراسان رضوی
5. سعید طاهری شرق در نقش سر دسته راهزنان در نمایش عبا از استان خراسان رضوی
خلاقیت‌های ویژه (لوح تقدیر به همراه  000/000/1 ریال جایزه نقدی)
1. ثریا یوسفی به خاطر استفاده از ابزار در خدمت نمایش در نمایش‌نامه عبا
2. اسماعیل عسگری به خاطر بهره‌گیری از ظرفیت‌های تغزیه در نمایش نماز میت
3. امیر ایران پور و حدیث لطفی نژاد به خاطر خلاقیت‌ ویژه به عنوان نوازنده در نمایش روایت هشتم
متون برگزیده (لوح تقدیر+ تندیس جشنواره+ یک میلیون ریال جایزه نقدی)
1. ساغر لطفی نژاد برای متن نمایش روایت هشتم
2. حسین قربان‌زاده برای متن نمایش گره آخر
3. مرضیه قیومی برای متن نمایش آفتاب از کجا سر می‌زند
کارگردانان برتر (تندیس+ لوح جشنواره و یک میلیون ریال جایزه نقدی)
1. ثریا یوسفی کارگردان نمایش عبا
2. سعید بن اسد کارگردان روایت هشتم
نمایش‌های برگزیده
1. نمایش‌های کفتر طلا (خوزستان) و خوشبوتر از گلاب (گلستان) به طور مشترک رتبه چهارم را کسب کردند. (تندیس+ لوح جشنواره + 000/500/3 ریال جایزه نقدی)
2. نمایش نماز میت (خراسان رضوی) و عبا (خراسان رضوی) به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند (تندیس جشنواره + لوح+ چهار میلیون ریال جایزه نقدی)
3. نمایش بی‌بی (اردبیل) و نمایش آفتاب از کجا سر می‌زنه (مرکزی) به طور مشترک رتبه چهارم را کسب کردند (تندیس جشنواره+ لوح+ 000/500/3 ریال جایزه نقدی)
4. نمایش روایت هشتم (خوزستان) و گروه آخر (اردبیل) به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند. (تندیس+ لوح جشنواره+ چهار میلیون ریال جایزه نقدی)
          همچنین نمایش باد گفت بادام که به صورت ویژه و آزاد در جشنواره شرکت کرد برنده تندیس جشنواره، لوح و مبلغ چهار میلیون ریال شد و راضیه آزاد نویسنده و کارگردان آن نیز مبلغ 000/500/1 ریال جایزه نقدی دریافت کرد.
          در خاتمه نیز تندیس جشنواره به نمایش مسافران از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی اهدا شد.