کد خبر: 206210
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
نگاهی به تئاتر کودک و نوجوان امروز در سمیناری علمی

صاحب‌نظران و متخصصان عرصه‌ی تئاتر کودک و نوجوان در سمیناری تخصصی با ارایه‌ی 6 مقاله علمی به بررسی مسایل این حوزه می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری سمینار تخصصی با موضوع نگاهی به تئاتر کودک و نوجوان امروز بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بزرگداشت روز جهانی تئاتر کودک و نوجوان در ایران است.
 این سمینار ساعت صبح روز 23 فروردین  در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون تهران آغاز به کار می‌کند .
برنامه‌ی این سمینار علمی ساعت 9 صبح  روز چهارشنبه در سالن غدیر این مرکز با خوانش مقاله‌ای از دکتر عادل پیغامی با موضوع "فرهنگ‌سازی اقتصادی در ایران، ضرورت‌ها و راه‌کارها" آغاز می‌شود و پس از آن مقاله‌های "گسترش تئاتر در مدارس جهان" توسط دکتر حسن دولت‌آبادی، و "نمایش خلاق و تاثیرات درمانی آن" توسط دکتر یدالله آقاعباسی ارایه خواهد شد.
مقاله‌های "شاهنامه، کودک و موانع اقتباس دراماتیک" ، "آموزش غیرتعلیمی تجربه‌ی تئاتر و تاثیر آن بر تماشاگر کودک و نوجوان" و "داشته‌ها و بایسته‌های تئاتر کودک در ایران" سه مقاله‌ی دیگری است که در این سمینار به ترتیب توسط منوچهر اکبرلو، حسین فدایی حسین و عباس جهانگیریان خوانده می‌شود.
این سمینار ساعت 12 و 30 دقیقه چهارشنبه پایان می‌گیرد اما برنامه‌های روز جهانی تئاتر کودک و نوجوان _ که توسط مرکز ملی استیج ایران با همکاری سازمان‌ها و نهادهای فعال در این عرصه تدارک دیده شده است _ بعد از ظهر همین روز به صورت رسمی آغاز و در پایان روز خاتمه می‌پذیرد.
برپایی 4 کارگاه‌ تخصصی و یک نشست دیگر علمی و اجرای سه نمایش محیطی از دیگر برنامه‌های روز جهانی تئاتر کودک ونوجوان در ایران است که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.