عروسک باستانی «اسب چوبی» در بازار تئاتر کودک و نوجوان

گروه «نیشابورک» همزمان با بازار تئاتر کودک و نوجوان هر روز صبح و عصر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای مراسم آیینی سنتی رقص خراسانی با همراهی رقص نمایشی عروسک باستانی اسب چوبی می‌پردازد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گروه «نیشابورک» به رهبری حاج محمد دهنوی صبح یکشنبه(9تیر)، هم‌زمان با افتتاح بازار تئاتر کودک و نوجوان به اجرای مراسم رقص خراسانی و رقص عروسک باستانی اسب چوبی پرداخت.
شروع مراسم از ورودی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران تا سالن بازار تئاتر کودک و نوجوان با نواختن ساز سنتی سرنا و رقص محلی خراسان بود و در ادامه مراسم عروسک اسب چوبی به این مراسم ملحق شد.
عروسک اسب چوبی و فردی که سوار بر آن است نمادی از یک مهاجم مغول که به خاک و سرزمین ایران حمله ور شده و دهقانان با حرکاتی نمادین در قالب رقص به مبارزه با این مهاجم سوار بر اسب می پردازند.
این مراسم که ریشه در منطقه نیشابور دارد، از تاریخ این منطقه و حمله مغول‌ها به نیشابور ریشه می‌گیرد.
گروه «نیشابورک» در مراسم اختتامیه 12 تیر نیز در سالن غدیر همین مرکز به اجرای موسیقی مقامی خراسان و رقص عروسک آهو بره خواهد پرداخت.
بازار «تئاتر کودک و نوجوان» با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.