حضور پرشور اعضاء مراکز کانون استان اصفهان در جشنواره های رضوی

چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی 23 و 24 شهریور ماه به میزبانی کانون استان اصفهان برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،اعضا دختر و پسر مراکز فرهنگی هنری کانون استان اصفهان امسال نیز مانند سال های گذشته با حضور پرشور و استقبال چشم گیر خود از جشنواره های رضوی عشق و ارادت کودکان و نوجوانان اصفهانی را به ساحت مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) نشان دادند.
اعضا مراکز کانون استان از مدت ها قبل خود را جهت حضور پرشور و با کیفیت در این جشنواره ها آماده کرده و با راهنمایی های مربیان باتجربه خود به دنبال ترویج و نشر هرچه بیشتر فرهنگ رضوی در سطح جامعه و شهرستان های خود بودند.
شور و اشتیاق کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره ها گواه این مدعاست که محبت به اهل بیت(علیهم السلام) اختصاص به گروه سنی خاصی ندارد و هرکس به سهم خود به دنبال گسترش این فرهنگ در میان سطح جامعه است.
آمار اعضا شرکت کننده مراکز استان اصفهان در جشنواره های رضوی به شرح ذیل است:
جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی 300 نفر
شعر خوانی رضوی 156 نفر
خاطره نویسی رضوی173 نفر
داستان کوتاه رضوی 120 نفر
مشاعره رضوی 58 نفر
شعر رضوی 60 نفر
نام ها و نشانه های رضوی 301 اثر
یک تصویر از یک حدیث رضوی 271 اثر
کتابسازی رضوی 131 اثر
پژوهش رضوی 51 اثر
نشریه کاغذی و الکترونیکی 94رضوی نشریه
نمایشنامه خوانی 23 گروه
سرود رضوی 12 گروه
پویا نمایی رضوی 12 گروه
پرده خوانی رضوی 5 گروه
شایان ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) و 16 عنوان جشنواره آن را بر عهده دارد.
 کانون استان اصفهان نیز امسال افتخار میزبانی چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی را در روزهای 23 و 24 شهریور ماه خواهد داشت.
این جشنواره در چهارچوب یازدهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) با هدف اشاعه‌ و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، افزایش شناخت مخاطبان نسبت به سیره‌ی عملی امام رضا(ع) به واسطه‌ی قصه‌گویی، ارتقای قصه‌گویان و دستیابی به روش‌های جذاب در زمینه‌ی قصه‌گویی مذهبی و شناسایی متون مناسب برای قصه‌گویی رضوی برگزار خواهد شد.
قرار است چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی، در سه بخش مربیان کانون، آزاد و نوجوانان 13 تا 17 سال و بین‌الملل برگزار شود که شرکت کنندگان آثار خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره در کانون اصفهان ارسال کرده و داوری مرحله دوم آن نیز در سطح دبیرخانه موضوعی برگزار شد.