جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی تاثیر زیادی بر ادبیات دینی خواهد داشت/ مسسولان حمایت کنند

آیت الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران در پیامی به دبیرخانه جشنواره ملی مشاعره و شعر خوانی رضوی گفت: جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی تاثیر زیادی بر ادبیات دینی خواهد داشت. مسوولان در این خصوص حمایت کنند.

 
به گزارش روابط عمومی و کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مشاعره و شعر خوانی رضوی، حضرت آیت الله طبرسی با تشکر و قدردانی از مسئولین برگزاری جشنواره ی بین المللی امام رضا(ع) و نیز اداره کل کانون پرورش فکری مازندران در خصوص برگزاری این جشنواره افزود: از همه ی هنرمندان عاشق علی ابن موسی الرضا(ع) که از سراسر کشور آثار زیبایشان را به این جشنواره به ویژه شعر خوانی رضوی باید عرض کنم، مسلماً برگزاری این گونه جشنواره ها تأثیر گذار خواهد بود. چرا که در خصوص شعر و شاعری برای ایرانیان همین بس که ما در زمان علی بن موسی الرضا(ع) شاعری به نام دعبل خزائی داشتیم که شاعر معاصر زمان امام رضا(ع) بوده که برای شعر با محتوا و دینی که در شأن اهل بیت(ع) سروده بود از امام رضا(ع) صله گرفته و مورد شوق آن امام همام قرار گرفته بود که این خود نشان از جایگاه و اهمیت شعر و شاعری می باشد و در ادبیات ما هم تأثیر گذار بوده است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران هم چنین با اشاره به برگزاری این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی گفت: ما در کشور به مناسبت های مختلف جشنواره های زیادی داریم که هر کدامشان در جای خود بسیار تأثیر گذار و حرفهائی برای گفتن دارد.
وی ادامه داد: جشنواره شعر رضوی یا مشاعره آنهم به نام آقا علی ابن موسی الرضا(ع) چیز دیگری است. چون بحث شعر و شاعری آنهم با عنوان تنها امامی که به عنوان نور دیدیده ما در ایران جایگاه ویژه ای دارد و تأثیر آن در ادبیات دینی ما هم بسیار چشمگیر بود.
آیت الله طبرسی با تاکید بر اینکه باید از این جشنواره  حمایت کنیم خاطر نشان کرد مسئولین فرهنگی و هنری کشور نیز باید در این خصوص حامی این جشنواره باشند و نیاز است هنرمندان ما هم در این رابطه نقش بسیار مؤثری از خود نشان بدهند.
وی  در ادامه گفت: یکی از نهادهای فرهنگی که می تواند نقش مهمی در رشد فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان ما تأثیر گذار باشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و اینگونه جشنواره ها هم چون ریشه ای کار می شود می تواند در رشد و شکوفائی فکری کودکانمان مؤثر باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در مازندران تصریح کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان و حمله ی ماهواره ها و رسانه های صهیونیستی و استکبار جهانی بر علیه ملت ما بخصوص جوانان و نوجوانان ما، جشنواره های این چنین در حد و توان خود می تواند مانع نفوذ آنها بشوند و برای اینکه بتوانیم بر علیه آنها اقدامی بکنیم باید همه ی مسئولین و دستگاههای فرهنگی کشور آستین ها را بالا زده و به میدان بیایند و همراهی و همکاری آنها بسیار مفید خواهد بود.
امام جمعه ی ساری اظهار داشت: پیشنهاد می شود مسئولین برگزار کننده این جشنواره از مراسم های ویژه این رویداد مهم فرهنگی گزارش تصویری تهیه و آن را از طریق استانها به روستاها و مناطق محروم ارسال تا آنهائیکه نمی توانند حضور پیدا کنند از طریق تصویری و سی دی و فیلم شاهد اینگونه جشنواره ها و اهداف آن باشند.