آیین پایانی سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی درزاهدان برگزار شد

سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی در زاهدان با معرفی و تجلیل از کتاب‌سازان برتر به کار خود پایان داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، آیین پایانی سومین جشنواره کتاب‌سازی رضوی با حضورجمع زیادی از مسوولین ستادی کانون کشور و استانی برگزار شد.
مدیر کل کانون سیستان و بلوچستان در آغاز این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک کرامت و تبریک میلاد امام رضا (علیهم السلام) به میهمانان خوش‌آمد گفت و گزارشی از برگزاری سومین جشنواره کتابسازی فرهنگ رضوی ارایه کرد.
فرخ سالاری با بیان این‌که 1826 نسخه کتاب دست‌ساز کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری سطح کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت به هشتمین خورشید تابنده ولایت و امامت نصیب استان سیستان و بلوچستان شد و امیدواریم همچنان این سعادت را داشته باشیم.
سالاری ادامه داد: داوری آثار رسیده به دبیرخانه در روزهای دهم تا سیزدهم شهریور در پنج سطح ضعیف، متوسط، خوب، بسیار خوب و عالی شناسایی و دسته‌بندی شد.
مدیر کل کانون سیستان و بلوچستان در عین حال گفت: انتخاب 6 اثر برگزیده از میان 1826 نسخه کتاب کار بسیار دشواری بود ومتأسفانه پس از اعلام نتایج نهایی، موجی از اعتراضات شرکت کنندگان را به همراه داشت که امیدواریم در سال آینده این محدویت برطرف شود و ما شرمنده کودکان و نوجوانانی که حدیث عشق و دلدادگی به امام رضا (ع) را روایت می کنند نباشیم.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: به اذعان سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)  جشنواره کتاب‌سازی یکی از بهترین‌های جشنواره‌های موضوعی رضوی است و که توانست نگاه جامعه و مسوولین رده بالای فرهنگی را نسبت به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تغییر دهد که این بسیار ارزشمند است.
وی همچنین افزود: دعوت از نویسندگان کودک و نوجوان کشور در نمایشگاه کتاب‌سازی فرهنگ رضوی یکی دیگر از دیدگاه‌های مسوولین است که نگاه خلاق و هنر نویسندگان 7 تا 17 سال را منتقل می‌کند.
مدیر کل کانون سیستان و بلوچستان در پایان سخنانش از تمامی کسانی که کانون را در برگزاری سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی همراهی کرده بودند، قدر دانی کرد.
 
شرکت کنندگان جشنواره‌های رضوی سبک زندگی به معنای رضوی را می‌آموزند
 محمود مروج مدیر هماهنگی امور استان‌ها در آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگ رضوی با بیان این مطلب گفت: جشنواره‌های رضوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زیباترین بهانه برای رسیدن بشر به معارف رضوی است.
مروج سعادت دنیا و آخرت انسان را در خودشناسی دانست و گفت:اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون با تولید آثار فاخر از همان لحظه‌ای که برای این جشنواره دعوت شدند با مطالعه‌ی کتاب‌ها و تحقیق و پژوهش در کنار شناخت بزرگان دین به ویژه امام رضا (ع) به سمت و سوی زندگی به معنای فرهنگ رضوی حرکت کردند.
مدیر هماهنگی امور استان‌‌ها در ادامه خاطر نشان کرد: اگرچه برگزیدگان این جشنواره تنها 6 نفر بودند اما تمام شرکت کنندگان این جشنواره  برگزیده هستند که به دنبال فهم مهارف رضوی بودند و توشه ای داشتند که حقیقت زندگی ائمه اطهار را درک کردند.
 مروج در ادامه گفت: وقتی آثار کتاب‌سازی کودکان و نوجوانان را دیدم و برخی از آن‌ها را مطالعه کردم، مطالب ارزشمندی دیدم که نشان داد، کودک امروز به دنبال عقلانیت و دانش است و سازنده جامعه‌ای است که آینده‌ای روشن دارد.
قرائت صلوات خاصه‌ی امام رضا (ع) ، قرائت پیام مدیر عامل به مناسبت برگزاری یازدهمین جشنواره ی بین‌المللی امام رضا(علیه السلام) اجرای سرود محلی" شوق زیارت" کاری از اعضای مرکز فرهنگی هنری هیرمند، پخش انیمیشن" نماز ناتمام" کاری از اعضای مرکز مجتمع زاهدان و کلیپ منادیان وحدت از جمله برنامه‌های اجراشده در مراسم اختتامیه سومین هفته فرهنگ رضوی در زاهدان بود.
معرفی 6 گروه برگزیده از 6 استان کشور در دو گروه کودک و نوجوان سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی به همراه اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی بخش پایانی مراسم اختتامیه هفته فرهنگ رضوی در زاهدان بود.
آیین اختتامیه سومین جشنواره کتابسازی رضوی صبح روز 20 شهریور 1392 در محل سینما کودک مجتمع زاهدان با حضور رجب‌علی شیخ زاده معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری، لیلا کدخدایی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، محمود مروج مدیر هماهنگی امور استانها، مریم فرخی مدیر کل انتشارت کانون، حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام رضا ایمانی‌خواه مدیر حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان، محسن ذوالفقاری رییس حوزه هنری و تنی چند از مسوولین استانی و نرگس جعفری کارشناس مسوول معاونت فرهنگی، مژگان خلیل پور کارشناس مسوول هماهنگی امور استان‌ها، ناظر بنیاد جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و اعضای برگزیده‌ای جشنواره برگزارشد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برای سومین سال متوالی سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی را برگزار کرد.