جشنواره کتاب‌سازی بزرگداشتی برای ارزش‌های کودکان و نوجوانان است

کودکان و نوجوانان مفاهیم ارزشی صداقت و راستگویی را در جریان مراحل ساخت کتاب می‌آموزند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، این بخشی از سخنان رجب‌علی شیخ زاده بود که در مراسم اختتامیه سومین جشنواره کتاب‌سازی رضوی عنوان کرد.
شیخ‌زاده جشنواره کتاب‌سازی رضوی را ابزاری برای ترویج روحیه پژوهش‌گری و پرورش نسل جدید برای آینده نظام اسلامی دانست و گفت: وقتی کودک کتاب‌های متعدد را ورق می‌زند تا اثری را خلق کند، به طور ناخودآگاه روحیه پژوهش‌گری در او تقویت می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: امروز من با دیدن انبوه آثار کودکان و نوجوانان به این باور رسیدم که صاحبان این آثار نیک، شایسته تشویقی نیک هستند تا این نویسندگان کوچک در سال‌های آینده با خلاقیت بیشتری حضور داشته باشند.
شیخ زاده در ادامه سخنانش از مسوولین خواست تا نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ داشته باشند، زیرا بالندگی یک جامعه به کاهش آسیب‌های اجتماعی و توجه به مفاهیم ارزشی هم‌چون صداقت، راستگویی بستگی دارد، بزرگترها نیز بدانند این مفاهیم با رفتار و اعمال آن‌ها به کودکان منتقل می‌شود، پس مراقب باشیم که ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش نشود و مسیر نجات را انتخاب کنیم.
توسعه سطح معنویت کودکان و نوجوانان، ترویج و توسعه فرهنگ رضوی از دیگر نکات مثبتی بود که شیخ زاده به آن اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه آثار کتاب‌سازی به خوبی ذائقه کودکان به نمایش در آمده است و کودکان با زبان هنر گفتند، چه انتظاری از نویسندگان حوزه‌ی کودک و نوجوان دارند.
سومین جشنواره هفته فرهنگ رضوی، صبح 20 شهریور1392 در زاهدان با حضور مسوولین کشوری، استانی و تقدیر از 6 گروه برگزیده، 6 استان کشور در محل سینما کودک مرکز مجتمع به کار خود پایان داد.