سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی، برترین های خود را شناخت

برترین کتاب‌سازان سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی در زاهدان معرفی و با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، هیأت داوران سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی متشکل از علی خانجانی، عبدالرضا مزاری جلالی و علی اکبر آویزی از میان 1826 کتاب دست‌سازکودکان و نوجوانان صاحبان 6 اثر برتر  جشنواره را معرفی کردند.
 داوران این جشنواره بر این باورند که در سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی، اگر چه تعداد آثار به دلیل حذف بخش مربیان و آزاد، کمتر از سال پیش بود اما کیفیت آن‌ها از رشد قابل توجهی برخوردار بود و استان‌ها با عنایت به توصیه‌ی داوران در بیانیه‌ سال‌های پیشین وضعیت قابل قبولی داشتند.
در همین حال داوران برای رسیدن به وضعیت مطلوب در جشنواره‌ی کتاب‌سازی رضوی سال آینده نکاتی را یاد آور شدند که از جمله می‌توان به تناسب متن با تصویر، رعایت علایم دستوری و نگارشی، صحافی صحیح و اصولی اشاره کرد.
در ادامه هیأت داوران ضمن تقدیر از کلیه‌ی شرکت کنندگان، برگزیدگان خود را در دو سطح کودک و نوجوان معرفی کرد.
 رتبه اول جشنواره در بخش کودک به کتاب« شمع جمع شاپرک‌هایی رضا » از مرکز فرهنگی هنری بنجار در استان سیستان و بلوچستان اثر گروهی کیمیا و کوثر ثمره میری اختصاص یافت و کتاب « از آشنایی غریب » کاری از مرکزفرهنگی هنری شماره 9 اصفهان اثر گروهی هماکاظم‏زاده و فائزه رضایی توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند، در همین حال کتاب « هشتمین ستاره » از مرکزفرهنگی هنری شماره 3 ایلام اثرفردی بهاره حیدریان  به عنوان رتبه سوم معرفی شد.
همچنین در بخش نوجوان سه کتاب« همیشه فاصله‌ای هست » ازمرکزفرهنگی هنری کلاله دراستان گلستان، اثرگروهی طاها ارجونی و علی عباس‌زاده  رتبه اول، کتاب « پنجره‌ی صبح امید » ازمرکزفرهنگی هنری اندیشه در استان تهران اثر فردی نسترن معزز  رتبه دوم و کتاب « هفت نقش رضوی » از مرکز شماره 6 مشهد در استان خراسان رضوی اثر گروهی مصطفی رحیمی و ایمان برزگر رتبه سوم کشوری این جشنواره را از آن خود کردند.
آیین اختتامیه سومین جشنواره کتاب‌سازی فرهنگ رضوی، صبح 20 شهریور 92 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زاهدان برگزار شد.