کودکان گیلانی در هفته ملی کودک برای بزرگترها قصه می گویند

کودکان و نوجوانان گیلانی همزمان با هفته ملی کودک در دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان شرکت می کنند و برای بزرگترها قصه می گویند.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان، مهندس نظری معاون فرمانداری شهرستان رودبار در دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان با ابلاغ پیام تبریک فرماندار به مناسبت هفته جهانی کودک، سخنان خود را با مسابقه فرهنگی آغاز کرد. وی در این مسابقه فرهنگی با هدف معرفی شهرستان رودبار خطاب به مهمانان شرکت کننده در دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان گفت: شهرستان رودبار مفتخر است که اولین شهید انقلاب اسلامی ایران " شهید سید یونس حسینی رودباری" را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و با یاد شهید دانش آموز بابک صادقی از کودکان خواست تا ادامه دهنده راهشان باشند. معاون فرمانداری شهرستان رودبار با معرفی سوغات و مناطق گردشگری و منابع طبیعی، جام زرین مارلیک، سرو هرزویل و سوسن چلچراغ را از دیدنی های منحصربفرد شهرستان در جهان دانست و وجود بارگاه ملکوتی امامزادگان مطهر در شهرستان را مامنی برای تقرب به پروردگار برشمرد.
نظری با اشاره به واقعه تلخ زلزله 31 خرداد سال 1369، که کودکان بسیاری در این حادثه به سوی خدا پر کشیدند از کودکان خواست با تحصیل و تلاش برای ایرانی آباد بکوشند.
وی در پایان از تمامی اعضای ستاد کمیته ملی کودک در شهرستان که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رودبار همکاری و مشارکت داشتند، قدردانی کرد.
مدیر کل کانون: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از استان های پیشرو در قصه و قصه گویی است
نقی علیزاده مدیر کل کانون استان گیلان با حضور در دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان در شهرستان رودبار، هفته ملی کودک را به کودکان تبریک گفت و در خصوص اهمیت قصه و قصه گویی نکاتی را بیان داشت.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از استان های پیشرو در قصه و قصه گویی است و این جشنواره با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با دنیای قصه و قصه گویی در استان برگزار می شود تا ضمن تقویت مهارت تفکر، ارزش های انسانی و اخلاقی را انتقال دهند.
مدیر کل کانون خاطرنشان کرد: دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان با حضور اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری در چهار حوزه رودبار، تالش، لنگرود و انزلی در حال اجراست و کودکان و نوجوانان با اعتماد به نفس، قصه هایی از قرآن مجید کتاب آسمانی، متون کهن و کتاب های مناسب قصه گویی می کنند.
علیزاده اظهارامیدواری کرد که این جشنواره در آینده نزدیک بتواند مسیر کشوری خود را طی کند و کودکان و نوجوانان دست نوشته های خود را قصه بگویند.
دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان در رودبار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری ستاد برگزاری هفته ملی کودک شهرستان رودبار فرمانداری، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تربیت بدنی، هلال احمر، محیط زیست، هیات بومی محلی روستایی عشایری، میراث فرهنگی، صنعت معدن و تجارت، اداره حج و اوقاف و آموزش و پرورش در تاریخ 17مهر برگزار شد.
در این روز علاوه بر شش برگزیده کودک و نوجوان و برگزیدگان مسابقه فرهنگی معرفی سرزمین، به تمامی شرکت کنندگان جشنواره قصه گویی جوایزی اهدا شد.
مرکز فرهنگی هنری لنگرود میزبان دیگر دهمین جشنواره قصه گویی کودک در مرحله حوزه ای بود، در این حوزه نیز اعضای کودک از مراکز آستانه اشرفیه،لاهیجان،سیاهکل،املش،رودسر،کومله،کیاشهر،زیاز و لنگرود با یکدیگر به رقابت پرداختند و با معرفی سه برگزیده، از تمامی اعضای شرکت کننده در جشنواره نیز تقدیر شد. برگزاری کارگاه آموزش قصه گویی و حضور دو کودک قصه گو از مراکز فرهنگی هنری لنگرود و لاهیجان در مدارس با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با قصه و قصه گویی از جمله برنامه های جانبی این جشنواره بود.
در پایان این جشنواره مهمانان از آسمان نمای مرکز فرهنگی هنری لنگرود بازدید کردند و با توضیحات مربی کانون با فعالیت نجوم این مرکز بیشتر آشنا شدند.

شایان ذکر است دهمین جشنواره قصه گویی کودک و نوجوان به صورت همزمان در چهار حوزه در مراکز فرهنگی هنری رودبار، شماره دو انزلی، لنگرود و تالش در تاریخ 17 و 18 مهرماه در حال اجراست.