کد خبر: 238982
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
بازدید 8473
کانون فارس در اولین روز از دهه فجر انقلاب

در راستای برگزاری جشن های گرامی داشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های ویژه ی سال روز بازگشت امام خمینی (ره) به ایران در مراکز فرهنگی هنری کانون فارس برگزار شد.

 
به گزارش روابط عمومی کانون فارس، به مناسبت گرامی داشت لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، طی مراسمی نمادین تمثال امام راحل (ره) توسط کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری لامرد گلباران شد .همچنین در ایام دهه مبارک فجر این مرکز با برگزاری "جشن انقلاب"و اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی و هنری میزبان کودکان و نوجوانان شهرستان لامرد خواهد بود. معرفی شخصیت امام خمینی (ره)، معرفی وقایع پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه حضوری، آشنایی با شعار های انقلابی، برگزاری ایستگاه های نقاشی و کاردستی و قرائت بیانیه کودکان و نوجوانان در حمایت از انقلاب و رهبری از فعالیت های مرکز فرهنگی هنری لامرد اعلام شده است.
 مرکز فرهنگی هنری سپیدان نیز در اولین روز از دهه فجر با حضور دانش آموزان و اعضای کودک و نوجوان، جشن های این دهه را با اجرای فعالیت هایی از قبیل معرفی شخصیت شهدای دوران انقلاب، شرح روز شمار انقلاب، پخش فیلم، اجرای مسابقه پازل و بازدید از نمایشگاه و معرفی کتاب های مربوط به این ایام آغاز کرد. همچنین میزبانی پدر شهید "کرم نسب" از شهدای هشت سال دفاع مقدس در جمع اعضای کودک و نوجوان و مرور خاطرات نوجوانی شهید در گفتگوی با پدر شهید، اجرای سرود و نمایش خلاق  و قرائت بیانیه ای در تجلیل از مقام شهدا توسط اعضای از فعالیت های این مرکز ویژه ی اعضای مرکز می باشد.
همچنین اولین روز "جشن انقلاب" در مرکز فرهنگی هنری شماره 6 شیراز با حضور 110 نفر از دانش آموزان دختر با پخش سرودهای انقلابی و یادآوری حماسه ی بزرگ مردم ایران کلید خورد. در این روز دانش آموزان با فعالیت هایی چون معرفی روز شمار انقلاب، مسابقه و بازی، نمایش فیلم، ایستگاه نقاشی و کاردستی وقایع آن روزها را با ورق زدن برگی زیبا از دفتر تاریخ ایران مرور کردند.
به همین مناسبت در مرکز فرهنگی هنری آباده نیز ویژه برنامه ای با حضور دانش آموزان دختر برگزار شد. در این مراسم که فرماندار آباده و دیگر مسوولین ادارات این شهرستان حضور داشتند، با برپایی ایستگاه های نقاشی و به تصویر کشیدن لحظه ی ورود امام خمینی (ره) به ایران، برپایی ایستگاه ادبی با عناوین"من فرزند لاله های سه رنگم"و"اگر مسافر آن هواپیما بودم به حضرت امام خمینی(ره) می گفتم..." خاطرات آن روزها مرور شد.گفتنی است معرفی وقایع انقلاب و پیشرفت های ایران بعد از پیروزی انقلاب با عنوان "کتاب سبز" و اجرای نمایش "خورشید و دیو سیاه"،  از دیگر عناوین فعالیت های مرکز فرهنگی هنری آباده است.

اعضای پسر مرکز فرهنگی هنری کازرون نیز با شرکت در مراسم عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای کازرون سرود "بابام رو تو ندیدی" را اجرا کردند ، این مراسم با حضور در حضور مردم، آیت الله خرسند، نماینده ولی فقیه، حمید گرامی، فرماندار، سید مهدی مکی، شهردار کازرون، سرهنگ غلامرضا شرفی، فرمانده سپاه ناحیه کازرون، سرتیپ امیرعسکری، و تشکری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد. آیت الله خرسند نیز در سخنرانی خود اجرای اثرگذار گروه سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تحسین و خواستار ادامه ی فعالیت های جمعی اعضای نوجوان این مرکز فرهنگی هنری شد.