«تئاتر کوچک» کانون در اهواز رونمایی شد

«تئاتر کوچک» عنوان ابزار جدیدی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصد دارد به تولید انبوه آن بپردازد و تئاتر را به دورترین نقاط کشور ببرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در جریان راه‌اندازی سومین مرکز سیار روستایی کانون اهواز در روستای «مگطوع» این شهر، اولین نمونه این اسباب‌بازی به این مرکز کانون اهدا شد.
به گفته محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون، «تئاتر کوچک» رسانه‌ای است که در قالب یک جعبه و با استفاده از شخصیت‌های داستانی یک کتاب به صورت انگشتی یا دستکشی طراحی و تولید می‌شود و مربیان مراکز سیار کانون می‌توانند از آن برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌ها و به عنوان ابزار جدیدی برای اجرای تئاتر استفاده کنند.
وی توضیح داد که این ابزار به افزایش میزان مطالعه کودکان و آشنایی آن‌ها با تئاتر کمک می‌کند و ما بر همین اساس شعار سال 95 مرکز تئاتر را «تئاتر در دورترین مناطق» تعیین کرده‌ایم.
کریمی صارمی با بیان این که نخستین جعبه تئاتر کوچک از سوی «فهیمه میرزا حسینی» و بر اساس داستان کتاب «آدم کوچولوی گرسنه» نمونه‌سازی و تولید شده است، اظهار امیدواری کرد تا پایان سال 1395 پنج عنوان از این کتاب در 100 بسته به تولید انبوه برسد و در اختیار مراکز سیار کانون قرار بگیرد.
ساخت موسیقی، نوشتن نمایشنامه و ارایه کتاب‌چه راهنما برای مربیان بر اساس متن کتاب از دیگر مواردی است که مرکز تئاتر قصد دارد آن را تولید و در داخل این بسته‌ها ارایه کند.
کریمی صارمی همچنین از اعلام آمادگی 10 کارگردان حرفه‌ای تئاتر کانون برای همراهی با مراکز سیار و حضور در روستاها خبر داد و یادآور شد: این امر باعث می‌شود مربیان مراکز سیار کانون نیز مانند یک دوره آموزشی با اجرای حرفه‌ای این کارگردان‌ها آشنا شوند.
پیشنهاد دیگر مدیرکل مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون تولید این جعبه‌ها به صورت انبوه از سوی مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون بود تا مهدهای کودک و خانواده‌ها هم بتوانند از این ابزار استفاده کنند.
این رونمایی هم‌زمان با نخستین روز سفر دو روزه علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون به استان خوزستان روز 30 دی 1394 انجام شد.