ادای احترام به شهدا در شلمچه؛ پایان سفر مدیرعامل به خوزستان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آخرین مرحله از سفر خود به استان خوزستان در یادمان شهدای شلمچه حضور یافت و به مقام شامخ شهیدان هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در دومین روز سفر خود به استان خوزستان، صبح روز 1 بهمن 1394 ابتدا از سه مرکز شماره 4 ، 3 و 1 آبادان و کارگاه‌های هنری آن دیدن کرد و با برخی از اعضای برگزیده و مربیان این مراکز به گفت‌و‌گو پرداخت.
تجهیز سالن‌های نمایش فیلم و تئاتر این مراکز با حضور محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل تئاتر و تئاتر عروسکی کانون به بحث و بررسی گذاشته شد و مدیرعامل کانون در این زمینه تاکید کرد که تجهیز این سالن‌ها در سراسر کشور و آماده سازی آن برای نمایش فیلم از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های آتی کانون است.
میرعامل و هیات همراه پس از آبادان به خرمشهر سمبل ایثار، مقاومت و دلیرمردی ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس رفت و در دو سوی  رودخانه کارون و در نزدیکی پل خرمشهر - همان جایی که مرکز بسیاری از درگیرهای رزمندگان ایرانی با سپاه دشمن بود - از دو مرکز شماره 1 و 2 این شهر بازدید کرد.
موقعیت راهبردی این دو مرکز و قرار گرفتن آن در یک از کانون‌های اصلی درگیرهای زمان اشغال خرمشهر و پس از آن باعث شده بود رزمندگان اسلام در یک سوی رود از آن به عنوان سنگری برای دفاع از میهن استفاده کنند و در سوی دیگر نیز دشمن بعثی با حفر کانالی در زیر این مرکز نیروهای تجاوزگر خود را به سوی رودخانه روانه می‌کرد.
این درگیریها باعث تخریب کلی مراکز کانون شد و اکنون این کتاب‌خانه‌ها بار دیگر به کانونی برای پرورش فکر و خلاقیت‌ها و استعدادهای ادبی نسل دیگری از مردم شجاع خرمشهر تبدیل شده است.
بر اساس این گزارش بخش پایانی سفر مدیرعامل کانون و هیات همراه او به بازدید از منطقه عملیاتی شلمچه اختصاص داشت و حاجیان‌زاده در یادمان شهدای شلمچه به این دلاوران عرصه دفاع از میهن ادای احترام و از نقطه صفر مرزی نیز بازدید کرد.
سفر دو روزه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هیئت همراه وی به خوزستان شامگاه یکم بهمن‌ماه پایان یافت.