نمایشگاه عروسک‌های محلی در مرکز فرهنگی هنری فردوس افتتاح شد

نمایشگاه عروسک‌های محلی با حضور جمعی از مسوولین، اعضای شورای شهر، رابطین امور بانوان فرمانداری در مرکز فرهنگی هنری فردوس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، همزمان با آغاز دهه فجر دست‌سازه‌های اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون استان، که با شیوه سنتی و با استفاده از تکه پارچه‌های رنگی و قطعات چوب ساخته شده بود در نمایشگاهی با عنوان «عروسک‌های محلی» در مرکز فرهنگی هنری فردوس به نمایش درآمد.
در این نمایشگاه علاوه بر نمایش 165 عروسک‌ بومی محلی، بیش از 20 عدد عروسک نمایشی کانون فردوس به همراه ماسک‌ها و انواع دکور نمایشی هم‌چون درخت، سبزه و پرنده در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه آشنایی اعضا با آداب و رسوم گذشته مانند: سقایی، چولی قزک (مراسم خاص عروسک‌باران)، حنابندان، شب چله، بازی هفت سنگ، مشاغل، بازی‌های قدیمی، شیوه‌های سنتی لباس شستن (استفاده از چوبی به نام جمکو ابزار به کاررفته در آن- گل سرشور، ساخت دکورهای متفاوت مانند بازارچه، خانه‌های سنتی و چاه موتور بود.
حسین اسماعیلی سرپرست فرمانداری فردوس نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر گفت: این نمایشگاه نمونه بارزی از عمل به اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد:‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله نهادهایی است که بر روی نشاط و شادابی اعضا و کودکان این شهرستان تلاش می‌کند.
سرپرست فرمانداری فردوس با اشاره به رعایت اصل شادی و شادمانی کودکان در کانون پرورش فکری، از مجموعه کانون در شهرستان قدردانی کرد.
گفتنی است؛ در حاشیه این نمایشگاه که قرار است تا 21 بهمن 1395 به کار خود ادامه دهد،  جوایز برگزیدگان مسابقه خاطره‌نویسی و نقاشی نماز به دو عضو موفق کانون فردوس به نام‌های «زکیه السادات خراسانی و بصیرا رنگ آمیز» اهدا شد.