حرکت کانون پرورش فکری به سمت ترویج آموزه‌های قرآنی ارزشمند است

تلاش کانون پرورش کودکان و نوجوانان در جهت ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی برای کودکان شایسته قدردانی و بسیار ارزشمند است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شمس‌الدین امام جمعه بشرویه در مراسم راه اندازی مجدد کتاب‌خانه سیار روستایی بشرویه با بیان این که دوران کودکی از دوران مهم زندگی هر انسانی است، گفت: شخصیت و توانایی‌های بسیاری از فرهیختگان از دوران کودکی رشد و پرورش یافته است.
امام جمعه بشرویه تصریح کرد: نظام اسلامی برای پیشبرد وضعیت علمی، فکری و اعتقادی کودکان و نوجوانان برنامه دارد و کانون پرورش فکری بهترین مکان برای انتقال آموزه‌های دینی، اخلاقی و اجتماعی به کودکان و نوجوانان است.
وی کار با کودکان را بسیار حساس دانست و ادامه داد: شکل‌گیری شخصیت افراد به عواملی مانند ژنتیک، محیط و عمل و ... بستگی دارد و قرار گرفتن در محیط مناسب در زمان کودکی در روایات نیز تأکید شده است.
امام جمعه بشرویه گفت: در روایات سفارش شده با کودکان باید کودکانه رفتار کنیم چرا که تأثیر روانی مثبتی بر کودک دارد.
 
ایجاد تحول در جامعه بشری با پرورش کودکان میسر می‌شود
علیرضا زمان‌زاده فرماندار بشرویه نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی مجدد کتاب‌خانه سیار روستایی بشرویه یک اقدام ارزشمند بود تا یک‌بار دیگر بچه‌های مناطق روستایی این شهرستان از خدمات کانون به ویژه حوزه کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کنند.
زمان‌زاده با بیان این‌که تحول در یک جامعه بشری از طریق پرورش قشر کودک و نوجوان آن جامعه میسر است، گفت: بسیار خرسندیم از این‌که کودکان و نوجوانان این شهر با حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی اوقات فراغت خود استعدادها و توانایی های آنان می‌شود.
آیین راه اندازی مجدد کتاب‌خانه سیار روستایی بشرویه صبح 19 بهمن 1395 با حضور جمعی از مسؤولان در مرکز فرهنگی هنری شهرستان بشرویه برگزار شد.