به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مراکز فرهنگی هنری کانون استان روز 18 تیرماه 1396 که بهعنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کشور معرفیشده است، با بهرهگیری از فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی متنوع و خلاق با محوریت کتاب و کتابخوانی، اعضای کودک و نوجوان را بازندگی و آثار مرحوم مهدی آذریزدی نویسنده و خالق آثار معروف «قصههای خوب برای بچههای خوب» آشنا کردند.
مجموعه کتابهای « قصههای خوب برای بچههای خوب»، ازجمله آثار باارزش مرحوم مهدی آذر یزدی نویسنده کودک و نوجوان است که این آثار همچنان در کتابخانههای کانون جزو کتابهای پرمخاطب به شمار میروند و اعضای کودک و نوجوان، بسیاری از داستانهای این مجموعه را دستمایۀ فعالیتها همچون نمایشها، پویانماییها، کتاب سازی و... قرار دادهاند.
بنابراین گزارش اعضای فعال مرکز شماره 10 به این مناسبت با شرکت در کارگاههای مختلف فرهنگی و هنری، بازندگی و آثار زندهیاد مهدی آذر یزدی آشنا شده و به شکل گروهی پوستری به این مناسبت طراحی و اجرا کرده و با نصب آن در کتابخانه این روز را به اعضای جدید معرفی کردند.
همچنین اعضای کودک مرکز شماره 43 در دو روز 18 و 19 تیرماه با حضور در نمایشگاه تصویرگران بزرگ ایران که در موزۀ کانون دایر است با توضیحات مربیانشان، اطلاعات مفیدی در رابطه با ادبیات بهویژه ادبیات کودک و نوجوان کسب کردند.
کارگاه کتابخوانی و نقد کتاب آثار مرحوم آذر یزدی به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان یکی دیگر از فعالیتهایی بود که در مرکز شماره ٢٥ برگزار شد و مرکز شهریار نیز با برپایی کارگاه کاردستی و نمایش خلاق و کتابخوانی برای اعضای کودک پسر این روز را گرامی داشت.
مرکز شماره 8 در این رویداد با طراحی پانل دیواری، پدر ادبیات کودک و نوجوان را به اعضا معرفی و با اجرای برنامههایی همچون معرفی شخصیت، قصهگویی مورچه و زنبور از کتاب سندباد نامه جلد سوم کتاب قصههای خوب برای بچههای خوب، معرفی تمبر یادبود مهدی آذر یزدی، خوانش خاطرات کودکی و نوجوانی و چگونگی علاقهمند شد آذر یزدی به کتاب و انگیزه تألیف کتاب قصههای خوب برای بچههای خوب، اعضای کودک و نوجوان را با آثار وی آشنا کرد.
همچنین کارگاه کتاب سازی از کتابهای گلدان خالی و آهنگهای بزبزی به این مناسبت در مرکز شماره 42 به اجرا درآمد. اعضای کودک و نوجوان این مرکز فرهنگی هنری در این کارگاه زیر نظر مربیانشان با استفاده از تکنیکهای مختلف به خلق دوبارۀ تصویرگری این دو کتاب پرداختند.