به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجانغربی، سمیه حاضر وظیفه مربی ادبی مرکز فراگیر کانون ارومیه با اشاره به اینکه اعضا در مرحله جایگزینی با هدف تقویت تخیل موضوعاتی را که بتوانند خود را جایگزین نقش آنها کنند کار میکنند گفت: کودکان دارای نیازهای بینایی مفاهیم انتزاعی و دور از ذهن را به سختی فرا میگیرند و بر همین اساس تقویت تخیل در آموزشهای انها تاثیر مثبت دارد.
وی همچنین در خصوص فرآیند آموزش با دانشآموزان دارای نیازهای ویژه شنوایی گفت: آموزش از طریق مفاهیمی که تشابهسازی آن برای کودک قابل لمس باشد در کنار بهرهگیری از لبخوانی تاثیر فراوانی بر تعمیق یادگیری آنها دارد.
حاضر وظیفه با بیان این نکته که طرحهای مختلف با استفاده از شیوههای متنوع میتواند دانشآموزان را در آموزش یاری کند گفت: طرح «حالا من یک مادربزرگ 60سالهام» و «یک درخت بکشید» طرحهایی است که تا کنون برای آموزش کتاب مبنای دینی و فارسی به کار گرفته شده است.
در این طرحها دانشاموز گاه به گام در مسیر تصور مفهوم مورد نظر پیش میرود تا به آنچه در ذهن مربی برای آموزش نیاز دارد برسد و بتواند ان را بنویسد.
مرکز فراگیر کانون پرورش فکری ارومیه به کودکان دارای نیازهای ویژه جسمی خدمات فرهنگی هنری و ادبی را در مسیر آموزشهای غیر مستقیم ارائه میکند.