تقویت اعتماد به نفس و خودباوری اصل مهم تربیت نسل جوان جامعه است

فرماندار بابل در دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری را اصل مهم تربیت نسل جوان جامعه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکر ی کودکان ونوجوانان مازندران، قربانعلی ولی‌زاده ، در دیدار با مدیر کل کانون مازندران در فرمانداری بابل، بر ظرفیت اثرگذار کانون در تربیت قشر  کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: تنوع خدمات و فعالیت در کانون قابل توجه است .

وی اظهار داشت:جنس کار و فعالیت در کانون به گونه‌ای است که باعث ایجاد نشاط و شادابی، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری می شود و این یک اصل مهم در پرورش محسوب می شود.

فرماندار ویژه بابل به یکی از آسیب‌های امروز خانواده‌ها در حوزه تربیتی اشاره داشت و بیان کرد: شرایط امروز خانواده‌ها به گونه‌ای شده که اکثریت فرزندان، وابسته مطلق به والدین می شوند و این مسئله ضمن آنکه مانعی برای خودباوری و اعتماد به نفس است در آینده کودکان ونوجوانان نیز تاثیر خوبی نخواهد داشت.

ولی‌زاده در عین حال نقش مربیان کانون و برنامه‌های متنوع آن را در خودباوری و اعتماد به نفس موثر دانست و این مولفه  را سرمایه اصلی و ظرفیت مهم  کانون دانست و بر سرمایه گذاری در این مسیر تاکید کرد.

ولی‌زاده این راهم تاکید کرد که شهرستان بابل با فراوانی جمعیتی که دارد، نیازمند توسعه فرهنگی به ویژه در بخش کودک ونوجوان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابل همچنین، خواستار تبلیغات و معرفی هر چه بیشتر خدمات و تاثیرات کانون به خانواده ها شد. 


*کانون سرمایه گذار فرهنگی با حداقل منابع و بیشترین بازدهی  

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران در این دیدار از کانون به عنوان یک سرمایه‌گذار فرهنگی یاد کرد که با کمترین منابع مالی و انسانی، بیشترین بازدهی را در حوزه کودک ونوجوان ارایه می دهد.

محمد علی یزدان‌شناس ضمن توضیح فعالیت‌های چهل گانه کانون به تاثیر این فعالیت‌ها  در رشد و شکوفایی نسل جوان جامعه و اهتمام مربیان کانون در تعیلم و تربیت بر پایه خلاقیت و اعتماد به نفس اشاره داشت و با تاکید بر  فقدان تخصیص اعتبارات موثر  به کانون  در شهرستان ها،  خواستار حمایت فرمانداران از کانون و فعالیت‌های این دستگاه فرهنگ ساز شد.

مدیر کل کانون مازندران اظهار داشت: شهرستان بابل دارای دو مرکز فرهنگی و هنری ثابت و یک مرکز سیار روستایی است که نزدیک به ۴ دهه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی را بر پایه تعالیم اسلامی و ارزش‌های انسانی به کودکان  ونوجوانانی ارایه کرد که امروز در کار و زندگی شان موفق و اثربخش  هستند .

وی به برخی از فعالیت‌های تخصصی و توفیقات مراکز کانون در بابل اشاره کرد و خواستار حمایت ویژه فرماندار نسبت به اعتبارات برای توسعه فعالیت های  فرهنگی کانون در این شهرستان  شد.

در این جلسه مسؤول روابط عمومی اداره کل و مسؤولین مراکز شماره یک و دو بابل نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =