به گزارش ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، مقصود رزمآرا با بیان اینکه کانون پایه و زیربنای کتابخوانی را در کودکان تحکیم میکند گفت: ضرورت دارد پژوهشگران استان، سطح سواد خواندن دانشآموزان حاضر در طرح کانون مدرسه را با سایر دانشآموزان مقایسه و این موضوع را به صورت علمی بررسی کنند.
رزمآرا با اشاره به اینکه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نظر نحوه آموزشها شباهت بسیار زیادی به مدارس کشورهای توسعه یافته دارد، گفت: تنوع محیط یادگیری موضوع مهم آموزش و پرورش در سطح دنیا است و کانون با داشتن یک فضای نشاطبخش بر آموزشهای دانشآموزان تاثیر مثبت دارد.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه نام کانون، کتاب و کتابخوانی را به ذهن متبادر میکند، افزود: کانون برنامههای آموزشی کودکان را در انتخاب نوع یادگیری باز میگذارد و این ضرورتی است که در نظامهای آموزشی باید به آن توجه شود.
رزمآرا که در نشست با مدیران مدارس حاضر در طرح کانون مدرسه مجتمع شهید رسول فرخی کانون ارومیه و معاون فرهنگی و کارشناسان ادارهکل کانون سخن میگفت از مدیران خواست با برنامهریزی و تمهیدات لازم خانوادهها را با تاثیر مثبت حضور دانشآموزان در مراکز کانون و این طرح آشنا کنند.
وی در پایان از کارگاههای مختلف و شیوههای خلاق این مرکز در آموزش دروس بازدید کرد.
طرح کانون مدرسه همزمان با سراسر کشور برای سومین سال متوالی است که در کانون استان آذربایجانغربی اجرا میشود.