اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رامهرمز همیار پلیس می‌شوند

دانش آموزان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رامهرمز با شرکت در کارگاه‌های آموزشی تئوری و عملی همیار پلیس می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، بهنوش باغبانباشی مسئول کانون رامهرمز با اعلام این خبر گفت: در قالب همکاری با پلیس راهور، اعضای کانون رامهرمز با شعار سلامتی و امنیت من و خانواده‌ام در احترام به قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی است در کارگاه آموزشی همیار پلیس شرکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که کارگاه آموزشی همیاران پلیس با حضور کارشناسان پلیس راهور در این مرکز فرهنگی و هنری آغاز شده است افزود: در این کارگاه‌های آموزشی بچه‌ها فرا می‌گیرند یک همیار پلیس باید، مؤدب، قانونمند و وظیفه‌شناس باشد؛ وظایف خود را به‌خوبی بداند و به بهترین روش آن را انجام دهد؛ از کارت، حکم و نشان همیار پلیس خود به‌خوبی مراقبت می‌کند؛ نسبت به آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات از پدر و مادر و یا معلمان و مربیان خود یا مطالعه کتب راهنمایی و رانندگی کمک بگیرد و از راهنمایی آنان استفاده کند؛ با بزرگ‌ترها با احترام و ادب صحبت می‌کند؛ یک همیار پلیس به اهمیت و نقش خودش در سلامت، ایمنی و کاهش خسارت‌های ناشی از تصادفات و آثار آن در خانواده خود و جامعه آگاه و با عشق و دلسوزی به این کار خداپسندانه اقدام کند و به توصیه‌های پلیس و برنامه‌هایی که در این باره از تلویزیون پخش می‌شود توجه کامل داشته باشد.

باغبانباشی اضافه کرد: اعضا کانون در این کارگاه‌های آموزشی همچنین به‌عنوان یک همیار پلیس با ضرورت رعایت مسائلی همچون، بستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه، پرهیز از خوردن غذا و آشامیدن، رانندگی نکردن در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی و رانندگی با سرعت مجاز را فرا می‌گیرند.

این مسئول فرهنگی همچنین پیرامون برخی از اهداف اجرای این برنامه توضیح داد: کانون با همکاری پلیس راهور به دنبال آشنا کردن بچه‌ها از کودکی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است تا ضمن این‌که حس احترام به قانون در آنان برانگیخته شود یاد بگیرند که قانون برای حفظ نظم و سلامتی در زندگی آنان و خانواده آنان وضع شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح همیار پلیس باعث حس اعتماد در کودکان می‌شود و می‌تواند در تکریم شخصیت کودک نقشی مهمی را ایفا کرده و بستری مناسب برای رعایت قوانین در آینده را فراهم کند.

باغبانباشی یادآور شد: این دوره آموزشی تا آشنایی کامل اعضا با وظایف خود به‌طور مستمر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رامهرمز با همکاری پلیس راهور ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =