همکاران همیشه همراه کانون گیلان تجلیل شدند

روز خانواده و تکریم بازنشستگان، بهانه‌ای برای پاس‌داشت تلاش‌های همکاران بازنشسته و پیش‌کسوتان همیشه ‌همراه خانواده‌ی کانون پرورش فکری استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان گیلان، این نکو آیین با هدف قدردانی از تلاش‌های همکاران بازنشسته و پیش‌کسوتان کانون در  تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی، بسترسازی برای بهره‌گیری ازتجربه‌های ارزش‌مند آنان در عرصه‌ی فعالیت‌های کودک و نوجوان محور و هم‌چنین در راستای برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی و فراهم‌سازی فرصت حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های کانونی در این رودیداد مهم فرهنگی صورت‌گرفت.

بازنشستگی در عرصه‌ی فرهنگ بی‌معناست  

مدیرکل کانون استان گیلان در این آیین ضمن خیرمقدم به همکاران بازنشسته‌ گفت: قدردانی در فرهنگ ایرانی و جامعه اسلامی‌مان دارای جایگاهی والا و ارزش‌مند است و این ارج‌نهادن در عرصه‌ی فرهنگ که بسترساز تربیت نسل کودک و نوجوان است، حلاوتی صد چندان دارد.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی در ادامه به پیشینه‌ی روشن کانون در زمینه‌ ارایه‌ی خدمات فرهنگی و معرفی شخصیت‌های برجسته به جامعه اشاره کرد و افزود: این امر یادآور تلاش همکاران بازنشسته، پیش‌کسوت کانون و بیان‌گر نیاز امروز جامعه به تلاش افزون‌تر در حوزه کودک و نوجوان است.

ولی‌نعمت توصیف‌کردن بازنشستگان، دعوت از آنان برای همراهی با نیروهای جوان و ارایه‌ی راهنمایی‌های سازنده در جهت تعالی کانون پرورش فکری نیز از دیگر بخش‌های سخنان ضیائی بود و وی با تاکید بر این مساله که فعال عرصه‌ی فرهنگ بازنشسته نمی‌شود، تصریح‌کرد: هم‌نشینی با همکاران باتجربه که زمینه‌ساز تربیت جوانان نام‌آور عرصه‌ی دانش‌اندوزی، جهاد و شهادت‌اند، تجربه‌ای شیرین است که امیدوارم بیش از گذشته ادامه‌یابد.

ارایه‌ی گزارشی از روند رو به رشد کانون استان گیلان در زمینه راه‌اندازی مراکز تخصصی، افزایش فضاها آموزشی، به‌سازی و تجهیز مراکز فرهنگی هنری، دیگر موضوع‌هایی بود که اسفندیارضیائی به آن پرداخت و وی درپایان سخنان خود نیز از همراهی خانواده بررگ کانون پرورش فکری برای تربیت نسلی بالنده استقبال‌کرد.

جامعه، نیازمند بهره‌گیری از تجربه‌های بازنشستگان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز دیگر سخنران این آیین بود که به ارایه‌ی راه‌کارهای مناسب جهت بهره‌گیری از تجربه‌های بازنشستگان پرداخت.

محمد حسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت

محمد حسن عاقل‌منش هم‌چنین با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از توان‌مندی‌های بازنشستگان اظهارداشت: تشکیل کانون بازنستگان کانون فرصتی است که می‌تواند برای استفاده از ظرفیت‌های این عزیزان مورد توجه قرارگیرد.

برپایه این گزارش، مجید دانش‌آراسته و عبدالرضا مزاری جلالی، از نویسندگان برجسته‌ی کشور و از همکاران بازنشسته‌ی کانون گیلان نیز دیگر میهمانان این برنامه بودند که از اهمیت پرداختن به نسل کودک و نوجوان برای حاضران سخن‌گفتند.

مجید دانش آراسته، نویسنده و همکار بازنشسته کانون گیلان
عبدالرضا مزاری جلالی، نویسنده و همکار بازنشسته کانون گیلان

این همراهان همیشگی کانون گیلان، عشق و علاقه‌ی ناتمام تمامی همکاران کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را زمینه‌ساز توفیق این مجموعه در عرصه‌های مختلف عنوان و از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم قدردانی‌کردند.

خاطره‌گویی خدیجه توسلی، نیک‌پور، سیروس قامتی و هادی زنده‌دل، از همکاران بازنشسته کانون گیلان ازدیگربخش‌های این برنامه ‌بود که با هنرنمایی و قصه‌گویی محمد رسول حقدوست، دیگر همکار پیش‌کسوت کانون، هنرمند صدا و سیما و هم‌چنین برگزیده جشنواره‌های ملی و بین المللی قصه‌گویی همراه‌شد.

محمد رسول حقدوست، قصه گو، هنرمند و همکار بازنشسته کانون گیلان

پخش تیزر جشنواره بین المللی قصه‌گویی، خوانش شعر از سوی حمیراخدابنده، کارشناس مسوول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون گیلان و اهدای لوح سپاس و هدیه به حاضران، بخش‌پایانی این آیین ماندگار به شمارمی رفت که صبح امروز در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت صورت‌گرفت.

عنوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =