به گزارش روابطعمومی ادارهکل کانون استان سمنان، شهناز دامغانیان کارشناس آموزش و پژوهش و دبیر نهاد اقدامپژوهی کانون پرورش فکری این استان از برگزاری نخستین جلسهی اقدامپژوهی سال ۱۳۹۸ در فاز دوم مجتمع فرهنگیهنری کانون سمنان خبر داد و گفت: در این جلسهی دو ساعته که اعضای نهاد اقدامپژوهی حضور داشتند، مربیان اقدامپژوه مراکز فرهنگیهنری ایوانکی، آرادان، سرخه، مهدیشهر و شهمیرزاد پیرامون موضوع توصیف وضعیت موجود، پیشینهی تحقیق و شواهد یک، بحث و گفتوگو کردند.
دامغانیان در ابتدای جلسه، اظهار داشت: اقدامپژوهی یکی از روشهای تحقیق توصیفی است که در بیشتر علوم قابلیت کاربردی دارد و استفاده از روش علمی در اقدامپژوهی برای حل بسیاری از مسائل آموزش یکی از جنبههای بسیار مهم آن است.
وی در ادامه، افزود: اقدامپژوهی، فعالیتی منظم و علمی مبتنی بر روش حل مسئله است که اقدامپژوه در محیط کاری خود با روش ابتکاری و خلاق برای تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب انجام میدهد.
کارشناس آموزش و پژوهش استان سمنان با اشاره به هدف اقدامپژوهی مبنی بر استفاده از روشهای علمی و خلاقانه برای حل مسائل و بهبود وضعیت موجود، خاطرنشان کرد: در این جلسه مربیان اقدامپژوه با چگونگی توصیف وضعیت موجود ضمن معرفی موقعیت مرکز، تعداد کارکنان و امکانات موجود در مرکز و چرایی اجرای مسأله آشنا شدند تا مرزهای دقیق مسأله و مشکل را مشخص و حدود آن را ترسیم کنند.
فروهر معدنی سرپرست معاونت فرهنگی کانون سمنان نیز در جلسهی نخست اقدامپژوهی بر تقویت و توسعهی هدفمند مهارتهای مثبت در کانون پرورش فکری تأکید و درخصوص شناخت دقیق پژوهشگر از موقعیت بهعنوان نقطهی اعتبار پژوهش و همچنین بیان مسأله موجود با ذکر مستندات و شواهد کافی، پیشینهی تحقیق و دو بخش نظری و عملی آن، مطالبی بیان کرد.
معدنی در پایان جلسه از مربیان اقدامپژوه خواست تا به مسائل محیط کاری خود توجه بیشتری داشته و با انجام اقدامپژوهیهای هدفمند در جهت رفع موانع و ایجاد انگیزه گام بردارند.