به گزارش روابط عمومی اداره ک لکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، موسوی یکی از روشهای آموزشی مؤثر که باعث ارتقای سطح یادگیری و پرورش قوهی خلاقیت و ابتکار کودک و نوجوان میشود را هنر نقاشی و کاردستی عنوان کرد و گفت: کودک و نوجوان با تفکر خود دستسازههای سه بعدی خلق میکند که این فعالیت باعث رشد جسمانی(هماهنگی بین حواس پنجگانه، توانایی کنترل عضلات)، رشد عقلانی، که نتیجهی هدفدار بودن این فعالیت و فرایند تجزیه تحلیل عقل است،تقویت خلاقیت، ساختن و خلقکردن میشود و تأثیر شگرفی بر روح و عاطفهی کودک دارد.
او گفت: این فعالیتها اغلب بهدلیل گروهی بودن، بر روابط اجتماعی نیز تأثیر دارد. کودک و نوجوان با هنر نقاشی، رؤیاها، تخیلات، احساسات و حالات درونی خود را تجسم و بهتصویر میکشد و ترکیب و هماهنگکردن دو هنر کاردستی و نقاشی در قالب یک فعالیت هدفدار باعث تفکر، تعمق و رشد هرچه بیشتر خلاقیت عضو میشود.
این مربی هنری، یکی از راههای علاقهمند کردن اعضا برای شرکت در کارگاههای هنری را ایجاد تنوع دانست و گفت: کاردستی یکی از ابزارهایی است که میتواند در این زمینه به مربیان کمک کند تا بتوانند در راستای اهداف خود جذابیت بیشتری را برای کودکان ایجاد و به پرورش خلاقیت آنها کمک کنند.
نشستهای مجازی هنری با هدف ارتباط کارشناسان و مربیان و ایجاد فضای آموزشی با تکیه بر تجربههای مربیان، در زمان همهگیری ویروس کرونا که امکان برگزاری نشستهای حضوری وجود ندارد برنامهریزی و در کانون فارس برگزار میشود.