به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، انجمن سروناز این بار میزبان محمدرضا رستمپور، شاعر ایلامی بود. او با خوانش آثار اعضا، مؤلفههای شعر امروز و تسلط بر زبان شعر معاصر را در بعضی از آثار اعضا پررنگ دید و گفت: سهم صمیمیت و عاطفه باید در شعر محفوظ بماند و در کنار دیگر مؤلفهها قرار بگیرد. به گفتهی او صمیمیت زبان و عاطفه، بخشی از فرم شعر است و در کنار باقی بخشها دارای ارزش است؛ هر کدام از مولفههای شعر به تنهایی پررنگ شود و از باقی اجزا غافل شویم، شعر خلق شده، خوب و بینقص نخواهد بود.
شاعر کتاب «نام دیگر نیامدن» در ادامه گفت:توجه به فرم چه در غزل و چه در شعر سپید بسیار مهم است و لازم است شاعر به زبان،مفهوم،موسیقی، ساختار،مضمون و .... توجه همزمان داشته باشد.
به گفتهی رستمپور، رعایت تمام جنبههای شعر است که به آن فرم میبخشد. او از اعضا خواست در قالب شعری غزل هم، به سرودن بپردازند و با موسیقی و فرم شعر سپید بیشتر آشنا شوند.
رستمپور در بخش دیگری از سخنانش و در نقد آثار اعضا گفت: از مستقیمگویی در شعر بپرهیزید چون یکی از تفاوتهای شاعران با عموم مردم نوع بیان است و در سرودن شعر مستقیمگویی جایگاهی ندارد.
او به لکنتهای کوتاه عروضی در شعر هم اشار کرد و گفت: گاهی جابه جایی یک کلمه در سطری و بیتی از شعر میتواند سرنوشت آن اثر را تغییر دهد. او شروع و پایان شعر را مهمترین بخشهای شعر دانست و در نقد آثار اعضا گفت: ریتم در شعرهای محاورهای نباید باعث دوری شاعر از وزن شعری شود.
شاعر کتاب «از زبان زخمها» تسلط بر اصول شعر و نقدپذیری را از ویژگیهای بارز شاعران انجمن ادبی سروناز فارس دانست و از آنان خواست با مطالعه، تجربهی ذهنی وعینی از تأثیرپذیری خود از دیگر شاعران کم کنند و به زبان و سبک شعری ویژه خود نزدیک شوند.
انجمن ادبی«سروناز» با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری جلسههای حضوری، بهصورت مجازی و با هدف توانمندسازی اعضا و مربیان برگزار میشود.