کد خبر: 305822
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
بازدید 153
کشف شاعرانه، وجه تمایز شعر و نثر است

میهمان انجمن ادبی شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: «کشف شاعرانه»، وجه تمایز شعر و نثر و بستری برای هویداسازی رابطه‌ی پنهان واژه‌هاست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سهیلا والی‌زاده‌مرادی  با بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با وجه تمایز شعر و نثر اظهارکرد: کشف شاعرانه یافتن رابطه‌ی پنهانی واژه‌هاست که تا کنون هویدا نشده‌است.

سهیلا والی‌زاده‌مرادی ، شاعر و نویسنده

این شاعر و نویسنده که در نشست مجازی با رابطان ادبی، مربیان و شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان سخن‌می‌گفت، افزود: در سُرایش شعر، بهره‌گیری از واژه‌هایی که بارعاطفی بیش‌تری دارند و درسایه خیال‌انگیزی، تفاوت‌های نظم و نثر را به تصویر می‌کشند، اهمیت زیادی دارد.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری استان لرستان هم‌چنین، پیرامون محورهای عمودی شعر صحبت‌کرد و نقش موسیقی و عناصر شعری را مهم و ویژه توصیف‌کرد.

والی‌زاده درعین‌حال، محتوا را با اهمیت‌ترین عنصر شعر دانست و با تبیین جایگاه آن اظهارداشت: ضعف در تولید محتوای مناسب، زمینه‌ی پراکندگی تصاویر و کاهش بارعاطفی شعر را فراهم‌می‌کند.

خالق مجموعه‌ی شعر«بی‌چتر، بی‌کفش، بی‌کلاه» افزود: نگارش و سرایش، نیازمند افرادی جسور است که با قریحه‌ی ادبی مناسب، نقشی سازنده‌ در مانا و ماندگارسازی شعر داشته‌باشند.

نویسنده مجموعه‌ی داستان‌های «کفش غریبه»، و« قهرمان کوچک»، سخنان خود در نشت مجازی اعضای انجمن شاعران نوجوان کانون گیلان را با تاکید دوباره بر ضرورت مطالعه، استمرار در خلق‌اثر و لزوم بهره‌گیری ازدیدگاه‌های صاحبان قلم و اندیشه به‌پایان‌برد و از اعضای به‌قالب‌رسیده کارگاه‌های ادبی برای حرکت در مسیر آینده دعوت‌کرد.

ارایه‌ی و نقد چهار ۴ اثر اعضای انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری‌کودکان و نوجوانان استان گیلان و و ارایه‌ی دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات، پایان‌بخش این نشست‌ مجازی در روز یکشنبه، ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =