کد خبر: 307118
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
بازدید 158
گرامی‌داشت هفته دولت در کانون استان گیلان

همکاران ستادی، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی هفته دولت را گرامی‌داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه‌ها با هدف پاس‌داشت مقام شامخ شهدای دولت، به ویژه ‌شهیدان محمدعلی رجائی و محمدجواد باهنر صورت‌گرفت.

طی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان مراکز فرهنگی هنری که در بستر فضای مجازی برگزارشد، آشناسازی کودکان و نوجوانان با شخصیت و سیره عملی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر شهید نظام جمهوری اسلامی مدنظر قرارداشت و آینده‌سازان ایران اسلامی با نگاه معلم‌گونه این چهره‌های ماندگار بیش‌ازپیش‌آشناشدند.

مربیان کانون استان گیلان هم‌چنین، با برگزاری کارگاه‌های برخط عمومی و انتشار محتوای مناسب درشبکه‌های اجتماعی، از ساده‌زیستی و نگاه فرهنگی این شهیدان برای کودکان و نوجوانان سخن‌گفتند و ولایت‌پذیری و باورمندی به توان‌مندی‌ها و ظرفیت‌های این کشور را شاخصه‌ی شهدای انفجار دفتر ریاست‌جمهوری  عنوان‌کردند.

تشریح فعالیت‌های سازنده شهیدان رجائی و باهنر در دوران کوتاه مسئولیت که با شهادت مظلومانه آنان در ۸ شهریور ۱۳۶۰ به‌یادگارماند و معرفی کتاب، قصه‌گویی و معرفی وقایع‌وایام،  ازدیگر برنامه‌هایی بود که مورد توجه مربیان کانون پرورش فکری قرارداشت.

این حرکت‌های فرهنگی که با هدف ایجاد پیوندهای میان‌نسلی و نهادینه‌سازی روحیه جهادی در میان کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت، همراهی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد و اعضای کودک و نوجوان کانون را به‌دنبال‌داشت و اعضای این مجموعه نیز  با هدایت مربیان به ساخت کلیپ، خوانش‌دل‌نوشته‌ها، قصه‌گویی، شعرخوانی و انتشار آن در فضای مجازی اقدام‌کردند.

درهمین‌حال،  فرصت‌سازی از هفته دولت و الگوپذیری از شهدای این عرصه، در دستور کار همکاران ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان داشت و مسئولان این مجموعه ضمن پشتیبانی و حمایت از  مربیان  و اعضای مراکز فرهنگی هنری و تجلیل از کارمندان نمونه کانون گیلان، با حضور در گلزار شهدای شهر رشت به تمامی شهیدان ایران اسلامی ادای احترام‌کردند.

شایان‌ذکر است، به‌پاس خدمات صادقانه شهیدان ‌رجائی و باهنر و نام‌گذاری۲ تا ۸ شهریور هرسال به‌عنوان هفته‌دولت، فعالیت‌های هدف‌مندی برای آشناسازی افزون‌تر جامعه با این چهره‌های ماندگار و الگوسازی از سیره عملی آنان  در سراسر کشورصورت‌می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =