اجرای برنامه زنده با موضوع ادبیات کودک و قصه‌گویی در اینستاگرام

هم‌زمان با سراسر کشور، در پویش # ساعت_کودکی،  صفحه اختصاصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین یک ویژه برنامه زنده با موضوع ادبیات کودکان و قصه‌گویی اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 17 مهر 1400، هم‌زمان با سراسر کشور، در پویش# ساعت کودکی در ساعت 18، صفحه اختصاصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در شبکه اجتمکاعی اینستاگرام، یک ویژه برنامه زنده با موضوع ادبیات کودکان و قصه‌گویی اجرا کرد.

این برنامه بنا به دعوت کانون از عموم علاقه‌مندان بچه‌ها در سراسر کشور با حضور «علی اصغر ارجی»پژوهشگر ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه اجرا شد و اداره آن را «مهدی مردانی» کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان برعهده داشت.

این پژوهشگر با تاکید بر تفاوت و اهمیت ساختار زبانی در قصه‌های کودکان، شالوده و ساختار این گونه قصه را منحصر بفرد و قابل تامل دانست.وی با بیان این که ساختار قصه کودکان باید متناسب با نقشه ذهنی و وسعت دریافت مخاطب باشد، پرهیز از موعظه، پند و اندرز را از نکات اصلی قصه‌گویی مناسب و اثرگذار برای کودکان دانست و بیان انگیزشی و غیرمستقیم نکات تربیتی و اخلاقی را از نقاط قوت قصه‌گویی کودکان برشمرد.

وی در ادامه درباره ویژگی‌های اسطوره و افسانه و جایگاه آن در ادبیات کودکان، مواردی را مطرح کرد.

.در پایان این برنامه«لیلا ابراهیمی» مربی فرهنگی کانون استان و قصه‌گوی برگزیده جشنواره‌های بین المللی کانون برای مخاطبان این برنامه قصه‌گویی کرد

گفتنی است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار فراخوانی از عموم نویسندگان، شاعران، اهالی تئاتر، دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای، مربیان و معلمان کودکان و نوجوانان و... دعوت کرده بود تا به کارزار مجازی «ساعت کودکی» در روز شنبه ۱۷ مهر بپیوندند.

هم‌زمان با هفته‌ ملی کودک و آیین گرامی‌داشت روز جهانی کودک، ساعت ۶ عصر شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ و دومین روز هفته‌ ملی کودک به شکل نمادین به نام «ساعت کودکی» نام‌گذاری و از عموم دست‌اندرکاران هنر و ادبیات و آموزش کودکان دعوت شده بود.که در این ساعت، صفحه‌های خود در فضای مجازی را به کودکان و نوجوانان اختصاص دهند و از بچه‌ها بگویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =