کانون پرورش فکری مهم‌ترین پایگاه رشد نوجوانان است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل هم‌زمان با سال‌روز شهادت محمدحسین فهمیده(بسیجی ۱۳ ساله) و روز نوجوان؛ در سخنانی گفت: آینده کشور در دستان پُرمهر نوجوانان خلاق و نقش‌آفرین در عرصه‌های مختلف زندگی و فعالیت‌های اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان بسیجی، بابیان اینکه مراکز فرهنگی هنری کانون استان اردبیل به نام مبارک شهیدان نوجوان نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف به تبیین شخصیت و ایثار شهدا پرداخته می‌شود.

احدزاده در این خصوص افزود: نوجوانی مرحله گذار رشد فیزیکی و روانی انسان است که از دنیای کودکی به بزرگ‌سالی وارد می‌شود و در آخرین دسته‌بندی سازمان بهداشت جهانی به دو مؤلفه تغییرات در نقش اجتماعی و تغییرات در قابلیت‌ها در خصوص نسل نوجوان پرداخته‌شده است.

مدیرکل کانون استان اردبیل ادامه داد: در این دوره پُرچالش رشدی، نوجوان در چالش با والدین، دوستان بوده و بحث هویتی و نافرمانی در برابر مراجع قدرت(عمدتاً والدین)، ترس از آینده و دستیابی به انواع استقلال‌ها ازجمله استقلال مالی نمود بیشتری از خود نشان می‌دهد که ضرورت دارد والدین و مربیان با دانش افزایی‌های لازم، شیوه‌های درست نگرشی، تربیتی و رفتاری با این نسل را تقویت نمایند.

او اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی، متولی قسمتی از امور مربوط به این نسل بوده و حاصل این فرآیند موفقیت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی است.

زعفر احدزاده در پایان سخنانش یادآور شد: با توجه به توسعه برق‌آسای فناوری‌های نوین، شبکه‌های اجتماعی و ظهور ویروس کرونا که میزان استفاده از این فناوری را به اوج رسانیده، ضرورت دانش افزایی والدین و مربیان در این خصوص مهم‌تر از هرزمانی خودنمایی می‌کند و نباید از یاد برد که اگر در خصوص مسایل پیرامون نوجوان صحبت نشود و گفتمانی مطابق اقتضائات سنی زمانی این نسل مدنظر قرار نگیرد، دیگران با آن‌ها صحبت خواهند کرد که ممکن است شبکه‌های اجتماعی و یا اشخاصی با تفکرات متفاوت باشند و باعث شکاف و مشکل در بحث شکل‌گیری هویتی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =