کد خبر: 311994
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
نشست مجازی کارشناسان روابط عمومی کانون با مدیرعامل برگزار شد

نشست مجازی کارشناسان ستادی و استانی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرعامل کانون برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست با خوشامدگویی ابوالقاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون شروع شد و کارشناسان استانی در شش محور به بیان نظرات خود پرداختند.
مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون بعد از صحبت‌های کارشناسان ضمن خیرمقدم به همکاران بخش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون گفت: جامعه‌ای که پیوسته در زمینه ارتباطات در حال توسعه و پیشرفت است، افراد آن درعین توجه به این پیشرفت باید خودشان را به‌روز کنند و این پیشرفت فردی در این راستا  بیش از هر چیز موثر است.
وی افزود: گسترش و توسعه ارتباطات در دل خود آموزش دارد و کسی که در مسیر فرآیند توسعه قرار بگیرد حتما آموزش هم می‌بیند.
مدیرعامل کانون با اشاره به اهمیت ارتباط با داخل و خارج از مجموعه کانون بیان کرد:
روابط عمومی باید به دو اصل مهم توجه ویژه داشته باشد: «توجه به ارتباط درون سازمانی» و «تمرکز و توجه بر ارتباط برون سازمانی» که به نظرم هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

ارتباط با سازمان‌های دیگر و تبادل اطلاعات در زمینه‌های مختلف امری ضروری است و هر چقدر تاثیرگذاری و ارتباط سازنده برون سازمانی بیشتر و مهندسی شده‌تر باشد بدون تردید نتیجه مطلوب‌تری حاصل می‌شود.
در بخش دیگر هم باید به ارتباطات درون سازمانی و بهداشت روانی توجه کرد و حس و حال خوب را در جان و تن مجموعه جاری و ساری کرد.
علی‌اکبرزاده اضافه کرد: روابط عمومی نما و ویترین هر مجموعه‌ای است و باید بر جذابیت‌های بصری و زیبایی شناختی آن توجه ویژه کرد.
وی تصریح کرد: از گذشته مهمترین ویژگی کانون اعتماد خانواده‌ها بوده است. این اعتماد به کانون هنوز هم وجود دارد و امیدواریم درآینده بیشتر و بیشتر شود. بنابراین ارتباط خوب و ارزشمند، و در اختیار قرار دادن اطلاعات ‌ارزنده به خانواده‌ها، به همراه تعامل و درک و انتقال حس ناب به مخاطب مهم‌ترین عامل موفقیت است .
مدیرعامل کانون افزود: یک مجموعه، از طریق روابط عمومی شناخته می‌شود. بنابراین اطلاعات شما می‌تواند برای خانواده‌ها بسیار موثر باشد. به نظر من اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی از بهترین کارهاست. در ارائه اخبار و انتشار آن، وقتی جذابیت وجود داشته باشد  قطعا جذب مخاطب هم به همراه خواهد داشت.

بررسی محورهای مختلف ارتباطی از نظر کارشناسان روابط عمومی

موضوع محور اول این نشست «نقش و جایگاه روابط عمومی در ارتقا جایگاه سازمان و بهبود کیفیت و کمیت فعالیت‌ها و تولیدات سازمانی» بود.
رضا عابدی کارشناس روابط عمومی استان مازندران در این زمینه به توسعه جایگاه روابط عمومی، ضرورت به روز شدن بودن و فراگیری دانش، نیاز به وضعیت پایدار، توجه به نقش رسانه‌ها در پیشرفت کانون، توجه به مخاطب و علاقه‌مندی‌هایش، لزوم اشراف روابط عمومی به برنامه‌ها و اتفاقات مختلف اشاره کرد.


زینب الهی‌نژاد کارشناس روابط عمومی استان کهگیلویه و بویر احمد درباره محور دوم این نشست «مسئولیت‌های اجتماعی روابط عمومی در ارتباط با ذینفعان ،کارکنان و مخاطبان کانون» صحبت کرد.
ضرورت پاسخگویی سازمانی نسبت به کارمندان و مخاطبان و نیاز به یک سیستم پاسخگویی برای رفع مشکلات و سوال‌ها از موضوع‌هایی بود که الهی‌نژاد به آنها پرداخت.
محور سوم به «حوزه تولید محتوای رسانه‌ای و خبری» اشاره داشت. اعظم موسوی کارشناس روابط عمومی استان فارس درباره این موضوع به روابط عمومی هوشمند، استفاده درست و به موقع از شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای صوتی ، تصویری و توجه به استانداردهای خبررسانی اشاره کرد.

محمدرضا رستم‌پور سرپرست کانون استان ایلام درباره محور چهارم این نشست «ارتباط روابط عمومی با مدیران سازمانی، نقاظ ضعف و قوت» صحبت کرد.
اهمیت درنظرگرفتن روابط عمومی به‌عنوان یک معاونت، شناسایی آسیب‌ها، حضور فعال روابط عمومی در تمام نشست‌ها از موضوع‌های مورد اشاره درباره محور چهارم این نشست بود.
پنجمین محور این نشست «مشکلات شغلی و سازمانی، کمبودها و نیازها» توسط احسان مسلمی کارشناس روابط عمومی استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت.
حمایت از رشد و توسعه راه‌های ارتباطی، کمک به ارتقا دانش همکاران و رسیدگی به وضعیت شغلی همکاران از موضوع‌هایی بود که به آنها اشاره شد.
سعیده ارگانی کارشناس مسئول بخش کتاب و تصویر بخش بین‌الملل نیز به محور ششم این نشست «مسائل و امور مرتبط با امور بین‌الملل» پرداخت. ارگانی در این بخش مروری داشت بر فعالیت‌های بخش بین‌المللی کانون.
در پایان این نشست مدیرکل روابط عمومی کانون در جمع‌بندی صحبت‌های انجام شده گفت: روابط عمومی چشم و گوش و زبان جاری یک مجموعه است. باید درست و خوب نگاه کنیم ،با دقت‌گوش کرد و هوشمندانه بیان کنیم و انتقال دهیم  تا اثرگذار و جریان ساز باشیم.
سلیمانی با تأکید بر اهمیت کار گروهی بیان کرد: فعالیت تیمی، در پیش‌بردن کارها نقش ویژه‌ای دارد.
وی افزود: توجه به کار مشورتی و تشکیل هسته‌های مشورتی و اتاق فکر نقش کمک‌کننده دارد. علاوه براین در کنار ارتباط مستمر با مدیران و روابط عمومی سازمان‌ها به‌ویژه نهادهای فرهنگی و مجموعه‌های فعال در زمینه کودک و نوجوان می‌توان نتایج بهتری گرفت.
مدیرکل روابط عمومی کانون با اشاره به رسانه‌های نوین تصریح کرد: در عصر حاضر تکیه بر ابزارهای جدید ارتباطی اهمیت زیادی دارد. بنابراین فعال‌سازی ظرفیت‌های روزآمد رسانه‌ای و توجه به فعالیت‌های چند رسانه‌ای در اولویت قرار دارد و می‌توان با قابلیت و توان رسانه‌های مختلف در جهت منافع کانون قدم برداشت.
وی افزود: تولید محتوا مهمترین ویژگی یک رسانه است و درکنارش خلاقیت به‌عنوان یکی از عناصر مهم در روابط عمومی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
سلیمانی درپایان درباره بخش بین‌الملل گفت: توانمندسازی و ارتباط با سینمای جهان و بخش‌های فرهنگی بین‌المللی اهمیت دارد. این بخش با کمک به تجاری‌سازی محصولات کانون، به نمایش گذاشتن محصولات در خارج از کشور، همکاری نزدیک با سفارتخانه‌ها و حضور در انجمن‌های دوستی ایران و کشورهای دیگر می‌تواند به حضور ارزشمند بین المللی  کانون کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =