کد خبر: 312297
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
بازدید 257
چهارمین جشنواره «کوچه‌خاطرات» به ایستگاه آخر رسید

در سومین روز از جشن‌های دهه‌ی مبارک فجر اختتامیه‌ی چهارمین جشنواره «کوچه خاطرات» با حضور مسئولان استانی در سالن سینما کانون برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، چهارمین جشنواره کوچه‌ی خاطرات با موضوع «خاطرات زنان شهیده‌ی استان» صبح روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه با حضور رئیس ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیران کل امور اجتماعی، فرهنگی و امور زنان استانداری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌ها و مدیرکل اسناد و کتابخانه‌های غرب کشور در سالن سینما کانون شهر همدان برگزار شد.


در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان، رئیس ستاد دهه‌ی فجر استان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه پر برکت رجب و ولادت باسعادت امام محمد باقر(ع) و دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی به حاضران، ماه رجب‌المرجب را فصل عبادت و بندگی خدا برشمرد و گفت: هر کاری یک فصل خاص دارد و ماه رجب هم فصل عبادت و ذکر و دعاست.
رئیس ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی، از مدیرکل و کارکنان کانون استان به واسطه‌ی برگزاری جشنواره «کوچه‌ی خاطرات» تشکر و قدردانی کرد.
وی با اشاره به آثار نوجوانان پیرامون زندگینامه‌ی زنان شهیده‌ی استان، آثار را بسیار ارزشمند و تاثیرگذار خواند و بیان داشت، زنان انقلاب اسلامی در طول انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس به مانند ستون‌های محکمی برای خیمه‌ی انقلاب اسلامی بودند.
حجت‌الاسلام فاضلیان هم‌چنین با بیان دو خاطره از زمان انقلاب و دفاع مقدس به مقام والای زنان شهیده‌ی استان ادای احترام کرد.


در ابتدای این مراسم، بهناز ضرابی‌زاده ضمن تبریک فرارسیدن میلاد مولود پنجمین ستاره‌ی آسمان امامت و ولایت و دهه‌ی مبارک فجر به بیان خلاصه‌ای از برگزاری چهار جشنواره در چهار سال متوالی پرداخت.
وی به آغاز اولین جشنواره اشاره کرد و گفت: تفکر این برنامه به واسطه‌ی فعالیت بنده در حوزه ادبیات شفاهی و ادبیات پایداری و با هدف انتقال ایده‌ها و تجربیات به نسل‌های آینده در سال ۹۷ کلید خورد.
ضرابی‌زاده به موضوعات چهار جشنواره اشاره کرد و بیان داشت، جشنواره اول با موضوع خاطرات شهدایی که نام آن‌ها زینت بخش کوچه‌ و خیابان‌های شهر بود، جشنواره دوم با موضوع جانبازان و ایثارگران، جشنواره سوم با موضوع آزادگان سرافراز و چهارمین چشنواره با موضوع «خاطرات زنان شهیده‌ی استان» برگزار شد.
وی آثار رسیده به دبیرخانه‌ی چهارمین جشنواره را ۴۶ اثر اعلام کرد و گفت: از بین این آثار سه اثر به عنوان برگزیده انتخاب شده است. 
مدیرکل کانون استان به خروجی و نتیجه‌ی این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت، این آثار پس از گردآوری و تنظیم در سال ۱۴۰۲ هم‌زمان با برگزاری کنگره‌ی ملی امیران، فرماندهان و ۸ هزار شهید استان به صورت کتاب منتشر خواهد شد.


در ادامه‌ی این مراسم پس از پخش چند کلیپ با موضوع زنان شهیده و اجرای سرود، سه نفر از اعضای نوجوان به قرائت اثر خود پرداختند.
در پایان پس از قرائت بیانیه‌ی هیئت داوران، سه نفر از اعضای نوجوان کانون استان به نام‌های یلدا پاشایی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ همدان، مهلا فرحی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شهر سامن و مبینا درخشانفر عضو مرکز فرهنگی‌هنری شهر فرسفج که به ترتیب رتبه‌ی اول تا سوم را به خود اختصاص داده بودند با اهداء لوح سپاس و جایزه‌ی نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.
داوری این جشنواره را محمدتقی توکلی، معصومه کریمی و مریم شریف‌زاده به انجام رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =