قصه‌گویی با ابزار موضوع سی و دومین نشست انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

سی و دومین نشست مجازی انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی با حضور «مریم فهیم‌پور» قصه گوی برگزیده جشنواره بین المللی قصه‌گویی از استان خوزستان، به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ سی و دومین نشست انجمن قصه گویی کانون خراسان جنوبی، در راستای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون در قالب نشست توجیهی «قصه گویی با ابزار و بی ابزار» با حضور اعضا و مربیان مراکز کانون استان و اعضای انجمن و با دعوت از «مریم فهیم‌پور» قصه گوی برگزیده جشنواره بین المللی قصه گویی از کانون پرورش فکری استان خوزستان برگزار شد.

براساس این خبر، تاثیر بیان قصه گویی با ابزار در انتقال مفهوم قصه و همراهی مخاطبین، انواع ابزار قصه گو، اهمیت استفاده از ابزار در قصه گویی و تاثیر کیفیت بیان قصه بخشی از مباحثی بود که مهمان این نشست به آن اشاره کرد.

وی در بخشی از این مباحث، مهمترین بخش استفاده از ابزار در قصه‌گویی ارتباط با مخاطب دانست و گفت:  ابزار مخاطب باید با مخاطب ارتباط تنگاتنگ داشته باشد به این معنا که تعامل با مخاطب از طریق ابزار صورت گیرد.

فهیم پور افزود: ابزار باید کاملاً هنرمندانه و خلاقانه در راستای تفهیم قصه باشد و قصه گو باید این خلاقیت و پیش‌بینی را داشته باشد که چنانچه به هر دلیلی ابزار از دسترس قصه گو در حال اجرا خارج شد، در چهارچوب بیان قصه دچار مشکل نگردد.

گفتنی است؛ مراحل مقدماتی و استانی بیست و چهارمین جشنواره  بین المللی قصه گویی در سطح مراکز کانون استان در جریان است و قصه گویان استان با حضور در نشستهای توجیهی آماده حضور در این رویداد فرهنگی بزرگ کانون می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =