به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون استان گیلان، فاطمه جوادیان، شاعر، نویسنده و پژوهشگر که در جمع اعضای انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان سخنمیگفت، توضیحداد: اثرگذاری یک اثر ادبی، گویای پیشینه مطالعاتی شاعر و نویسنده محسوبمیشود و برهمین اساس، خوانش و دانشافزایی مقدم بر نگارش است.
کارشناس آموزش کودکان آسیبدیده بینایی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان افزود: خلق تعبیرهای زیبا، معانی ژرف و بهرهگیری از زبانی زنده و پویا، نیازمند آگاهی و افزایش دایره واژگانی است و این مهم نیز از دستآوردهای مطالعه بهشمارمیرود.
مدرس دانشگاه فرهنگیان و گوینده کتابهای صوتی ویژه نابینایان، ادامه این نشست ادبی را به نقد و بررسی ۴ اثر ادبی نوقلمان نوجوان عضو کانون پرورش فکری اختصاصداد و برلزوم استفاده از دیدگاههای مربیان این مجموعه تاکیدکرد.
داور جشنواره ملی «گامینو»، مربیان کانون را متخصصانی آگاه و آشنا به ادبیات کودک و نوجوان دانست و با تاکید بر فرآیندمحور بودن فعالیتهای ادبی و ارتباط مستقیم فراگیری مستمر با ارتقای سطح آثار شاعران و نویسندگان گفت: لازم است اعضای کانون با حضور ادامهدار در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، از راهنماییهای مربیان به بهترین شکل ممکن استفادهکنند.
این شاعر، نویسنده و پژوهشگر نابینا و نگارنده «ستونزندگی» ماهنامه الکترونیک «نسل مانا»، درپایان این نشست که به بهانه روزجهانی معلولان و به میزبانی مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت صورتگرفت، به حافظخوانی و خوانش آخرین سرودههای خود پرداخت و از برگزارکنندگان جلسههای ادبی کانون قدردانیکرد.