به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این نویسنده کودک و نوجوان افزود: به طور مثال شخصیتی که در رنج بزرگ شده است و تمام کودکی و نوجوانیاش خشونت دیده است، نمی تواند ناگهان رفتارهای جسورانه و شجاعانه از خود نشان دهد. میرشفیعی در ادامه اشاره کرد؛ با توجه به اینکه چه بعدی از شخصیت ها می خواهیم در داستانمان نشان دهیم، می توانیم انتخاب کنیم که داستان را از چه زاویه دیدی روایت کنیم تا تأثیر بهتری بگذارد. وی همچنین درباره داستانهایی که بخشی از روایت در خیال می گذرد این توضیح را داد که نویسنده باید توجیهی برای عبور از واقعیت و ورود به خیالپردازیهای شخصیت داشته باشد و در واقع برای ورود شخصیت به خیالپردازی زمینه چینی لازم شده باشد تا مخاطب بداند چرا در جریان خیالات شخصیت قرار گرفته است. کارشناس آفرینش های ادبی کانون استان مازندران به صورت مجزا دو داستان «تاوان کودکی» از نوشین قدیرزاده و «مدرسه شیرین» از ریحانه خالقی را مورد نقد و بررسی قرار داد و نکاتی را که باعث ارتقای سطح کیفی اثر میشد، بیان کرد. سی و سومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش استان یزد عصر یکشنبه 30 بهمن ماه 1401 در محیط اسکای روم به صورت مجازی برگزار شد.
کد خبر: 323440
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
- چاپ
به اعتقاد عالمه میرشفیعی مهمان سی و سومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش، باید پیشینه شخصیت را مد نظر قرار دهیم تا رفتارهای کنونی شخصیت در داستان با آنچه در گذشته تجربه کرده است، مطابقت داشته باشد.